AÖ backar AÖ! (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Östlund, Saturday, February 23, 2008, 09:48 (5878 dagar sedan) @ Anders Ö/NJM

Vi läser tydligen in olika betydelse i vad de tillfrågade säger ovan.
Jag kan inte se att någon säger sig vara emot WFJ.
1 säger att järnvägen är dåligt skött vilket väl kan anses var med sanningen överensstämmande om man ser till hela banan.
1 tycker att järnvägen går åt fel håll, den skulle gått söderut istället
3st tror att framtiden är mörk för WFJ.
1 bryr sig inte.

Man kan faktiskt läsa ut att 2/4 skulle vilja ha kvar den var en vill att den byggs söderut istället. 1 tycker att denborde skötas bättre och en som en är intresserad, varken för eller emot.

Så tolkar jag de intervjuade...inte riktigt lika illa som dig.

Även jag måste nog hävda att jag tycker nog detta var ett positivt besked, som sagt 50% kan utläsas vilja ha kvar WFJ. Bara det är underlag att kämpa vidare och en signal till styrande! (om den nu går fram...)

En kan till och med vara lite visionär och se förbättreingar och alternativ och visst har han en poäng... ;-)

Sen är frågan, om man drar det till sin spets och funderar hur den som inte bryr sig skulle agera om man ställde personen inför alternativen "Ja" eller "Nej", dvs man plockar bort "vet inte" som i många lägen är det bekvämaste svaret... Vad skulle de som då "inte bryr sig" falla åt? Jag tror de flesta skulle falla åt "Behåll WFJ", det näst lättaste svaret i en fråga om man inte har altenativet att vara likgiltig är att "låt det vara som det är"...

Jag tycker det är kul att detta väcker intresse i media, alla nyheter är goda nyheter (eller vad det heter), och att det nu budas ut ett mer positivt budskap och ett som andas lite hopp!

Hälsar,
en annan AÖ


Hela tråden: