WFJ-"Tågvänner tar hjälp utifrån" (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Olle Vinberg, Sunday, February 24, 2008, 19:35 (5877 dagar sedan) @ Torbjörn Gustafsson

Jag förstår Christer som vill nu jobba framåt med en lösning istället för att grotta ner sig i negativismens mörka virvel. Men Olle - vi vill inte alls tysta ner dig utan ser med stor glädje fram emot de konstruktiva goda och bra förslag som nu ska kunna rädda WFJ och för evigt trygga dess framtid. Så vad är dina positiva konstruktiva förslag som lyfter WFJ vidare. Jag och läsekretsen av detta forum dör av nyfikenhet!

Torbjörn Gustafsson

Är "framåt" möjligen det arbetsläger man pratat om tidigare i detta forum?
Jag ser det bara som ytterligare konstgjord andning i ett f ö helt hopplöst projekt!
Mitt konstruktiva förslag är att avveckla hela verksamheten, det har man nu ca
10 månader på sig att sköta snyggt. Den rullande materielen kan antingen skrotas(bra pris på stålskrot just nu) eller kanske rent av överföras till andra museibanor med samma spårvidd. Eftersom man tydligen redan placerat ett av sina ånglok på annan ort kanske det går att "rädda" mera matrial dit.
WFJ är för evigt dömt och kommer aldrig att bli det museum det förtjänade att bli. Istället har det blivit, eller möjligen är ett bra exempel på, hur man inte ska berdiva museijärnvägsdrift!

Jag är inte ett dugg negativ, jag ser äntligen möjligheten att ett bra men dåligt försök i gameltågsbranchen kan avvecklas snyggt och prydligt utan att allt för många hänger med huvudet.
WFJ kommer aldrig att kunna räddas för evigt! Du Torbjörn- vilka är "vi" ? Talar du för flera som inte kan skriva i detta forum själv? Jag och den övriga läsekretsen formligen lever upp av liv för att få reda på det


Hela tråden: