WFJ-Teori och praktik (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Granis, Monday, February 25, 2008, 11:41 (5877 dagar sedan) @ Christer Andersson

(Dessvärre) ligger det en del i det Christer A skriver. Och -ännu mer dessvärre!- Olle V också. Men nu verkar ju dylik verksamhet fungera bäst ju desperatare läget blir. Är det på väg att hända när det gäller WFJ också? Ja, enligt artikeln Järnvägsföreningen ger inte upp hoppet i "Corren" verkar man ha kontaktat "utomstående" (utanför nåt "Gubbdagis" ) inom "upplevelsebranchen" som skulle vara såväl bra samarbetspartners som stöd. "Motala Express" har väl trafikerat Vättern i många år nu; varför har inte detta (embryo till) samarbete tagits för tio, ja rentav tjugo år sedan -eller ännu längre tillbaka i tiden? Och att just knyta till sig "kompetenta personer" från närings- och kulturliv borde man väl tänkt på förut än "bara" tågt*ntar som ändå inte räckt till? Ty det ena, d v s samverkan med arrangemang som här kan komma i fråga, behöver absolut inte utesluta det andra, d v s en "riktig" och -så långt det är möjligt- korrekt museibana!? Det har ju erfarenheter från andra håll och andra museibanor i landet visat. Då är frågan om det är för sent för WFJ´s del? Ja, man kan ju hoppas att så inte är fallet :-)

/ L G


Hela tråden: