WFJ-Teori och praktik (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Mats J, Monday, February 25, 2008, 17:57 (5897 dagar sedan) @ Granis

p hoppet[/link] i "Corren" verkar man ha kontaktat "utomstående" (utanför nåt "Gubbdagis" ) inom "upplevelsebranchen" som skulle vara såväl bra samarbetspartners som stöd. "Motala Express" har väl trafikerat Vättern i många år nu; varför har inte detta (embryo till) samarbete tagits för tio, ja rentav tjugo år sedan -eller ännu längre tillbaka i tiden? Och att just knyta till sig "kompetenta personer" från närings- och kulturliv borde man väl tänkt på förut än "bara" tågt*ntar som ändå inte räckt till? Ty det ena, d v s samverkan med arrangemang som här kan komma i fråga, behöver absolut inte utesluta det andra, d v s en "riktig" och -så långt det är möjligt- korrekt museibana!? Det har ju erfarenheter från andra håll och andra museibanor i landet visat. Då är frågan om det är för sent för WFJ´s del? Ja, man kan ju hoppas att så inte är fallet :-)

Sedan så finns ju ångaren S/S Trafik i Hjo med , kanske skulle kunna gå och få något ångsamarbete där.

/Mats J


Hela tråden: