E 1327 del 2 (Fordon: lok)

av Conny Sernfalk, Saturday, March 08, 2008, 18:46 (5864 dagar sedan) @ Conny Sernfalk

Här kommer fortsättningen på tidigare inlägg. Komplettera gärna med ytterligare uppgifter eller foton om lokets öde:

1958-02-04
tåg 8692Umgransele, 22 axlar, 167 ton, lok E 1327;Björnberget, 20 axlar, 156 ton;-StorumanJärnvägshistoriskt forum 2008-02-06 / Staffan Eriksson
1958-02-06
växling Storuman, 8.10-11, 13.30-17, lok E 1327.Järnvägshistoriskt forum 2008-02-06 / Staffan Eriksson
1958-02-10
växling Storuman 6-25-11.05 inkl tur till Långselberget, 13.40-17.45, bitr Nikander, lok E 1327.Järnvägshistoriskt forum 2008-02-12 / Staffan Eriksson
1958-02-19
tåg 8692Kattisavan 10.45, 40 axlar, 393 ton, bitr Norman, knr Åström, lok E 1327,Björnberget, 34 axlar, 310 ton;-Storuman.Järnvägshistoriskt forum 2008-02-12 / Staffan Eriksson
1958-02-22
tåg 8691Storuman 6.47, 20 axlar, 127 ton, bitr Åhdén, knr Åström, lok E 1327;Stensele 7.15, 24 axlar, 165 ton;Barsele 7.45-7.56, 20 axlar, 145 ton;Gunnarn 8.14-8.30, 24 axlar, 195 ton;-UmgranseleJärnvägshistoriskt forum 2008-02-24 / Staffan Eriksson
1958-02-26
tåg 8691Storuman 6.25, 34 axlar, 250 ton, bitr Persson, knr Otto J, lok E2 1128, koppl E 1327;Barsele 7.38, 38 axlar, 332 ton,Gunnarn, 30 axlar, 279 ton,Åskilje, end uppehåll,-Umgransele.Järnvägshistoriskt forum 2008-02-24 / Staffan Eriksson
1959-04-10-1959-05-22
Revision kl. VBb. Loket tillhör 21 Ms
1962-01-01+1963-01-01
Upptagen i Str 420 med samma tekniska utrustning som 1950-01-01
1964-01-01
Driftlok
1964-04
Beredskapsrevision
1971-07-06
Uppställd i Granbäck lokhus (Västanfors huset)
1972-07-26
Uppställd i Jörns lokstall
1972-08-09
Provkörd i Jörn. Därefter avställd utomhus i Jörn
1972-08-19
Observerad utomhus i Jörn
1972-08
Torrluftkonservering verkställd i Granbäck
1973-06
Uppställd i Granbäck lokhus
1981-10-14
Provkörd Jörn-Arvidsjaur. Provkörningen skulle ske Jörn-Arvidsjaur-Jörn. Varmgång i ett vevlager gjorde att provkörningen fick avslutas i Arvidsjaur.
1988-08-06
Uppställd i Granbäck lokhus torrluftkonserverad
1991
Slopad i samband med avvecklingen av kvarvarande beredskapsånglok
?
Anmärkning innan 1991: Överhettningselementens fästplattor läcker något.
1991
Övertagen av Järnvägsmuseum och deponerad till OKBv
1991-08
Till OKBv
2004
Avställt i Svartviks vagnhall (OKBv)
2005
Loket lämnat Svartvik för transport till ny ägare i Helgum (Museum)Källa: Skenbladet 1 2006
2005-11-08
Foto av Peter Sandström i transport mot Helgum vid Sundsvall C


Hela tråden: