"Dragningslista", vem drog vinstlott ? (Fordon: allmänt)

av Micke Carlsson, Tuesday, March 11, 2008, 19:55 (5889 dagar sedan) @ Anders Ö/NJM

Det undrar jag också. Av resultatet att döma så har x-fordon undanhållits priolistan. Varför bara vissa eller varför några alls?

Prioförfarandet 1,2,3 osv har ju underminerat hela fördelningen om jag förstår förfarandet rätt utifrån resultatet. Om man redan erhållit ett önskat fordon skulle man ju ligga sämre till på "nästa" önskade fordon, om det gick till lottning. Men så har det ju inte gått till, såvitt inte krysset betyder undantag från den förutsättningen? Den regeln kommer jag inte ihåg från informationen om utdelningsförfarandet? Varför var det bara vissa som fick ett kryss isåfall?

Om ingen annan tjingar på ett fordon så fick man det. Då har man fått ett fordon och då åker man ner en siffra på sina övriga önskemål, right? Sedan lottning om det därefter var flera som låg på samma topp-prio för ett fordon.

Men här har man ju fått behålla sin prio igenom hela lottningsproceduren oavsett vad man redan fått?

Åsså har man tagit bort allt från hemsidan om detta, (jag hittar det iaf inte) så det är svårt att kolla upp saken...


Fel låt vann?


Hela tråden: