Agnesberg (Byggnad)

av Sune Nylén @, Wednesday, March 12, 2008, 15:51 (5882 dagar sedan) @ Stefan Nilsson

Hej Stefan. Jag har en stor kopia som jag fick av Stig en gång.Där kan jag se alla detaljer nära nog perfekt.Jag tittade inte på din bild när jag skrev mina kommentarer, utan tog det direkt ur huvudet så att säga.Om någon undrar hur jag kunde bestämma tiden på dagen så är det bara att titta på höskylarna .Öster ligger precis i bildens högra kortsida ( skiljer några grader om jag skall vara exakt). Solen har just gått upp över Angeredsbergen och kastar en skarp skugga. Därför var det lätt att sätta klockslaget med hjälp av tdt en.På Stokkebyes kontor på Odinsgatan i Göteborg fanns ett stort ca 40 x 50 cm flygfoto över anläggningen.Det var förmodligen taget vid samma tillfälle.Ca 46 47 skulle jag tro ,när man åter kunde ta flygbilder utan alltför många tillstånd av krigsmakten.
och det åter fanns bensin att få.Kanske var det också avsett som vykort. Stig jagade bilder överallt och visste barn och kusiner till alla fotografer nära nog.Plus allt kring dem.Tyvärr var han rätt sjuk det sista och jag fick aldrig tillfälle att gå igenom denna bild med honom
Ha de! som en norsk väninna brukar säga Sune


Hela tråden: