Var finns teknisk foruminfo? (Trafikchefen)

av Arne, Saturday, August 08, 2009, 15:55 (5372 dagar sedan) @ Stefan Isaksson

Jag skrev ett längre meddelande, och som en sista finslipning klickade jag på förhandsvisa.
Då återkom huvudsidan. Själva meddelandet försvann spårlöst.

Uppskattas inte: jag klassar det som teknisk felfunktion i själva forumet och jag anser att det bör felsökas och åtgärdas.

När jag sänder det här korta meddelandet verkar förhandsvisningen fungera som den ska.

SI

Inte ett klagomål men en undran. Härförleden skrev jag ett svar på ett inlägg men när jag skulle posta svaret så fick jag ett meddelande om att texten var för lång - jag vill minnas att det stod att det var fler än 5000 tecken men jag kan ha sett fel. Var hittar man den informationen här på forumet? Och finns det andra begränsningar man borde känna till?

För övrigt håller jag med de andra här i tråden vilka förespråkar att man ska skriva texten först i Word etc alternativt markera texten i formuläret och kopiera med jämna mellanrum så att man sedan kan klistra in kopian om det sk--er sig med förhandsvisningen.

Hur jag löste problemet med för lång text? Jo, istället för att citera hela texten från det inlägg jag svarade på så strök jag lämpliga delar i den texten. I vanliga fall brukar jag ta med föregående skribents hela text för att underlätta för dem som sedan ska kunna följa debatten utan att behöva gå tillbaka i tråden för att förstå vad det är man svarar på. :-)


Hela tråden: