Var finns teknisk foruminfo? - Frågan kvarstår (Trafikchefen)

av Arne, Sunday, August 16, 2009, 00:04 (5338 dagar sedan) @ Lars-Henrik Eriksson

Hur jag löste problemet med för lång text? Jo, istället för att citera hela texten från det inlägg jag svarade på så strök jag lämpliga delar i den texten. I vanliga fall brukar jag ta med föregående skribents hela text för att underlätta för dem som sedan ska kunna följa debatten utan att behöva gå tillbaka i tråden för att förstå vad det är man svarar på. :-)


Jag skulle snarare säga att det är tvärtom. Man underlättar genom att stryka det som inte är relevant för svaret.

Javisst kan det vara så; vad jag generellt menade var att åtminstone något av det inlägg i tråden som man svarar på bör vara med i svaret. Om detta då sker genom att stryka selektivt och bara behålla det allra mest viktiga eller att ta med hela föregående inlägg är nog mest en smakfråga och om det är praktiskt att ta med hela texten eller inte.

I mitt relaterade fall var uppenbarligen den totala mängden text större än vad som satts som gräns av forumadministratörerna. Och det var därför jag frågade var man kan hitta aktuella inställningar för Järnvägshistoriskt Forum? Det torde ju vara bra om vi forumanvändare kan läsa på om forumets regler och begränsningar i förväg. :-)


Hela tråden: