Nyfiken.. Jodå - 2009 så... (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Micke Carlsson, Sunday, March 16, 2008, 23:32 (5877 dagar sedan) @ Jonas Hjelm

Jag tänker: Min förening har redan en folder som inbjuder till att delta i verksamheten. Ska vi trycka en till folder med samma budskap? Och i så fall, vad ger det som vi inte redan har och inte redan kan fixa när som helst?

Någon del av idén fattas, vad är den där extra fjongen i att göra något samma dag som alla andra? Det finns säkert något men jag har inte fattat än, därav mina frågor.

ULJ har framgångsrikt gjort detta, och det hade knappast vunnit eller förlorat på att någon annan förening gjort samma sak samma dag.

Kulturhusens Dag är ett av RAÄ:s sätt att visa vad skattemedlen går till. Vi deltar för att det också gynnar oss själva om utgifterna framställs som samhällsnyttiga. RAÄ tillhandahåller trycksakerna och vi låser upp grinden.

Om inte annat får man ett mått på hur pass populär ens verksamhet är, den med flest deltagare på den utsatta dagen har störst chans att värva flest nya medlemmar. Och vice versa. Men det är väl knappast idén? Så vad är det önskade resultatet av en samordnad öppet hus/aktivvärvardag?


Hela tråden: