Ännu lite mera (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Johan Vinberg, Monday, March 17, 2008, 10:02 (5877 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Hej Micke!

Jag är inte negativt inställd, hur det än verkar. En fråga hänger dock i luften och det är kring den jag rör mig: Varför gör vi det här?

Jag tror inte du är negativt inställd. Men du "kvirrar" en del och jag blir konfunderad över varför. Nu äntligen preciserar du dig.
Men trots att du nu är mer konkret och inte alls negativ - vad är det i upplägget som bekymrar dig? Ty varför ställer du denna fråga i olika skepnader, trots att vi gång på gång svarar på den?

Är det en samhörighetskänslebyggande åtgärd föreningar emellan?

Ja om man så vill - men det var inte grundtanken.

Är det något som kommer att ge oss fler nya aktiva jämfört med om vi värvar var för sig?

Ja - vi som var i Gävle tror/hoppas det.

Är det något som syftar till att höja medvetenheten allmänt om vår verksamhet?

Ja - vi som var i Gävle tror/hoppas det.

För: Inga mål = inga resultat. Hur då förklara i efterhand vad vi lade pengar och arbete på? Särskilt pengar?

Målen är som vi sagt tidigare att "visa upp för omvärlden vad vi håller på med mellan tågkörningarna och trafiksäsongerna". Informera, uppmuntra, stimulera den lokala omgivningen !!!
OM du och andra föreningar tycker det är ett för "slappt" och lågt ställt mål, inte värt att lägga ner (om ändå ganska liten) summa pengar på och likaså arbetstid så är det ju bara att avstå. Ingen kommer tvingas vara med i denna "gemenskap".:-)
Vill Hultafors Industrbaneklubb avstå att delta - så OK. Ingen blir sur för det.
Vi lever tack och lov inte längre i 1970-talets "alla måste ställa upp".:-)

Målet kan ju inte vara att en gång i livet få se Pär Nuder drunsa en godsvagn.

Detta är inte huvudmålet, utan bara en positiv extra bonus i sammanhanget. Inget annat.

Hilsen
Johan
Johan


Hela tråden: