Ännu lite mera (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Ö/NJM, Monday, March 17, 2008, 22:09 (5855 dagar sedan) @ Jonas Hjelm

Ja du är nog trött :-D för du läser inte vad jag skriver (iaf försöker)

Kvirret kommer ifrån att det antyds en kostnad, konkret fråga då (som jag ställt på annan plats i denna tråd) Vad får vi pengen? Vad gör detta arrangemang kostnadseffktivt (om du vhellre vill ha sådana termer).


Ånä! Det antyds inte alls. Det frågas, men det var uppenbarligen en het potatis. Lustigt det där.

- Nej ingen het potatis utan bara en undran för jag antar att du inte slänger ut pengar på nått du inte vet vad du får igen av? Svårare är det liasom inte...
Pratar man pengar/kostnad måste man ju ha en tanke på vad det är som kostar och att det i så fall är värt det. Eftersom varken jag eller MC (eller nån annan NJMare)tyvärr var i Gävle så vet vi inte heller bakgrundssnacket som för er säkert känns självklart.

Som nämnts innan så har vi dels ett öppethus i Ngd sista helgen i aug, dels kör vi öppet tillsammans med Kulturhusen.
Vid båda tillfällena är ett av målen att locka fler aktiva.


Och då är det fel att göra det ytterligare en gång? Och dessutom kanske i ett strålkastarljus som inte använts tidigt med gemensam marknadsföring m.m.?

- Jag har INTE skrivit att det är fel utan tvärtom sagt att iden är god.. men sporra mig med VARFÖR den är så bra - åter igen, vi har ju inte hört snacket bakom ideen. Och visst, finns det ingen klar ide utan det bara är en tanke som är fritt att utveckla, så köper jag det, bara jag vet..

Iden är alltså bra,inget emot den men hur ska den skilja sig från de andra arrangemangen?

Eller är det bara en ide än så länge?


Ja, det är en idé, som blir så bra som vi gör den till.
(Jag är inte arg, bara trött...)

- Och då fick jag ett svar ju ;o)). Då vet vi, vi spinner på...som jag redan gjort varvat bland alla frågor, om nu nån missat det och bara fastnat för det som kan tolkas som kritik (fast bara är undringar)...


Hela tråden: