Nyfiken.. Jodå - 2009 så... (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Micke Carlsson, Monday, March 17, 2008, 22:20 (5883 dagar sedan) @ nicke

Ja, det är en sida av det hela. Vad har t ex SSS, ÖSlJ, ULJ, SKÅJ, SÅS och NJM gemensamt? Idéell verksamhet, järnvägs/spårvägssektorn, upptagningsområdet. Min fråga och kvirrande tanke: Kan en folder eller annons med nyckelorden idéell och järnväg/spårväg riktad till ABCD län tjäna syftet eller får var och en mest ut av att tydligare profilera sin egen nisch? Vari ligger vinsten i samordnad aktion? Hur kan var och ens styrkor och lockelser visas upp utan att de ställs mot varann? Budskapet "Vill du leka tåg" och sedan lyfta fram ytterligheter som t ex ÖSlJ och SKÅJ okommenterat, nej det känns inte som bra marknadsföring.
Eller har jag fel? "Vill du vara med på vår mysiga lilla bana eller fara fram som ett jehu, det finns något för alla" kanske är mycket slagkraftigt?

Hur är fördelningen på de som vill ha mysigt och de som vill fara som jehun? Tror nog att de flesta potentiella offer placerar sig i myssektorn. Ska vi ha kostnadsdifferentiering på folderkostnaden eller ska jehuerna subventionera mysbanornas värvarhelg? Små sura tankar i natten...


Hela tråden: