Sidospåret som man alltid hamnar på ang AGJ... :-( (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Peter Fransson, Saturday, March 22, 2008, 15:28 (5851 dagar sedan) @ Per-Åke Lampemo

Jag håller med dej. Vi är många som tröttat på detta eviga ältande om AGJ där vissas trådar mestadels hamnar. Emellertid är det tråkigt att du har en förutfattad negativ uppfattning om föreningen och om oss som är engagerade i denna. Jag ser dej gärna som gäst i Anten vid tillfälle där du på ort och ställe kan bilda dej en egen uppfattning om vår verksamhet och om oss som är verksamma i föreningen. Förhoppningsvis så kommer du därefter att ha en annan uppfattning om AGJ.


Klart att det är obehagligt att ta upp mångåriga medlemsproblem!
Många aktiva medlemmar är det farit illa inom AGJ de sista 5-7 åren. Jag tycker att det Faktum att så många "obekväma" medlemmar lämnat det aktiva AGJ säger tyvärr mycket föreningens problem. Nu är det inte ens fel att två träter men det är tragiskt för AGJ som förening att det gått dithän på så kort tid.
Vem har ansvaret för en sådan vikande medlemsutveckling?

För andra inom AGJ är det säkert en fröjd att nu AGJ äntligen är av med de obeväma aktiva medlemmarna. Jag har varit med så länge så jag vet hur valsen går vid middagsbordet...Föreningen nuvarande hållning är att det huvudtaget inte har varit några problem. Uppriktigt är det nog många nuvarande aktiva som ser alla debatter på bland annat Jvg-Forum som idiotiskt. "[i]Detta är något påhittat av några som tycker synd om sig själva...som inte får som de vill...rätthaverister med mera[/i] "

Tänk om det vore så enkelt! Tyvärr är det också många gamla AGJ-medlemmar som inte har vågat utrycka för sitt missnöje eller hur de som medlemmar blivit behandlade inom AGJ de sista åren. Man lämnar föreningen i bitterhet o ilska, kanske efter många års slit och uppoffring för AGJ. Tyvärr sker detta många fall i tysthet...man vill inte bråka...det känns obehagligt med mera.

Vissa kanske säger att gaphalsarna man bör ha en bättre självinsikt? Det kanske är vi obekväma och mobbade som varit aktiva, som är problemet för AGJ´s utveckling??? Vi kanske bör hålla tyst hädanefter??? Eller ska man våga säga i från när någon aktiv medlem exempelvis far illa inom en ideell förening?

Ja, det här med föreningsdemokrati är inte lätt...därför bör AGJ verka för en större öppenhet, tolerans och kamratskap för alla medlemmar inom AGJ. Det är idag den enda vägen för att få slut på konflikten inom föreningen och tjafset på bland annat detta forum.

Jag hoppas uppriktigt att AGJ även i framtiden kan utvecklas positivt. Både ekonomiskt, en ökad turism och jvg-historisk inriktning.

Mvh Per-Åke Lampemo f.d aktiv vid AGJ

hej

jag blev bara lite intresserad av att du säger att det förekommer/kommit mobbing på agj, kan du redogöra för en utomstånde hur detta har gett sig uttryck så vi som inte har någon insikt kan få oss en uppfattning av det hela?

hälsningar peter fransson

Låst
2080 visningar

Hela tråden: