Skånska vägskydd: Mer från falsterbobanan? Höllviksnäs idrottsplats! (Signaler/säkerhet)

av Gunnar Ekeving, Monday, November 09, 2009, 22:24 (5254 dagar sedan) @ Stefan Olsson

Kan inte hålla mig att ställa en motsvarande fråga, nämligen om det inte finns mer från Falsterbobanan. Det blev ju inget söder om Vellinge, men både i Skanör och i Falsterbo fanns det ju vägskydd som väl borde ha kunnat bli dokumenterade. Var det tomt där också?

ja, nästan, dock fanns några bilder från Klaffbron. Jag skall komplettera dem med några noteringar från Ericssons arkiv, tredje signalsektionens arkiv och uppgifter från en tidskriftsartikel, så i sinom tid kommer förhoppningsvis något.

Dessutom hade jag redan tidigare hittat några bilder från [link=http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=34437]Höllviksnäs idrottsplats[/link]. I övrigt alltså inget. Det finns för övrigt även en del plankorsningar på sträckan Södervärn - Vellinge för vilka jag inte hittat några kartotekskort med bilder. Antingen har korten kommit på avvägar eller så har man inte dokumenterat alla vägövergångar, utan endast dem där ändringar varit aktuella.


Hela tråden: