"Gemensamma pengar" (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Erik Samuelsson, Friday, March 28, 2008, 09:23 (5867 dagar sedan) @ Peter Fransson

hej

jag tycker det är synd att flera som skriver i denna tråd som verkar vara/varit aktiva medlemar i agj, att de har fattat sådant agg mot densamme så att man gör allt för att dra föreningen i smutsen. vad jag förstår måste det varit en stor motsättning inom den föreningen som gjort att man har tagit den ställningen mot föreningen.

mvh peter fransson

Jag tror dessvärre Peter att du är ut och cyklar! Jag tror att jag med god grund kan påstå att förutom undertecknad att ingen av Bengt N, Patrik E, Herr Tunnelgrävare eller Per-Åke L fattat agg mot AGJ eller tar ställning mot föreningen i denna fråga utan trådarna handlar om att man vill ha ett klargörande i en specifik fråga.

Vad Bengt Nordh sätter fokus på är om det bidrag vi har idag från RAÄ behöver ökas eller om det tvärt om räcker? I det sammanhanget är det väldigt viktigt att pengarna används rätt. AGJ har i detta fall fått pengar till ett projekt som det uppenbarligen finns frågetecken om. Visar det sig att pengar används till annat än de är beviljade till riskerar hela stödet att urholkas och i värsta fall dras tillbaka.

Att driva stora projekt är krävande och riskerar att "gå ut över" den vanliga verksamheten. Ofta så är projekten underfinansierade (läs bidragsgivarna prutar) och andra förutsättningar ändras. Men lyckas man kan det tillföra oerhört mycket!

ES


Hela tråden: