Inlägg som inte håller måttet (Trafikchefen)

av Richard Loe, Monday, January 07, 2008, 22:08 (5925 dagar sedan) @ Tony Martinsson

"Nu drar vi ett streck i debatten kring FVJ genom att vi kommer att radera alla inlägg som inte håller måttet."

Då tycker jag trafikchefen ska börja med att radera sitt eget inlägg. Att skriva ett inlägg som så tydligt tar ställning för ena sidan i konflikten och sedan radera ett inlägg som i mycket modesta ordalag ifrågasätter detta samt låsa tråden, kan inte sägas hålla måttet.


Jag vill på detta sätt ge Harald mitt stöd. Det är en udda situation med FVJ som sker just nu och för att vara helt ärlig är den intressant ur järnvägshistorisk liksom även ur föreningsmässig synpunkt.

Det är inte kul läsning, men det är definitivt nyttig läsning om man läser den med öppna ögon. Det är otroligt viktigt att det järnvägshistoriska Sverige lär sig av vad som händer i sådana här fall.

/Tony


Nu har jag läst samtliga hemsidor och de olika inläggen, och jag kan inte se att Trafikchefens inlägg tar ställning för ena sidan. Däremot så har Trafikchefen gjort klart att övertramp inte tolereras i detta forum, och jag antar att hade inlägget varit mer sakligt (ja, jag vet att det är svårt i just detta ärende med tanke på det väl befästa skyttegravarna de olika parterna sitter i) så hade det varit kvar. AGJ diskussioner här på forumet brukar ju bli rätt livliga, men där så håller sig de olika parterna inom forumsreglerna när dom skriver sina inlägg, så det borde gå även i FVJ diskussionen.

Men jag håller med om att det är viktigt att läsa de olika sidorna och försöka dra lärdomar från den konflikt som uppstått, för ska våran hobby överleva så har vi inte råd med sådana infekterade strider inom våra föreningar.


Hela tråden: