Mer om AGJ:s tunnelredovisning (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Björn Thyrelius @, örebro, Thursday, April 03, 2008, 11:07 (5860 dagar sedan) @ Peter Fransson i Sundsvall

Tar mig friheten att svara istället för Bengt Nordh tror att inte att bengt miss tycker hoppas jag har varit medlem i AGJ o Stora Lundby sedan 1968 flyttade till till Alingsås 1974 blev aktiv på kort där på började med att vara med på revision av ROJ 3 på 1970 talet i nya verkstaden 1975 i en verksamhet som kallades torsdagklubben vi träffades ett antal person på dessa kvällar. Märket rätt snart att olika grupperingar i förening var min far Sven Olof o jag valde eller blev tvungen att välja sida i olika frågar var vid vi klev av 1981. Följde sedan utveckling i AGJ med att gå på nästa varje års möte o läsa information i Järnvägsnytt sedan. Blev bekant med Per åke Lampemo 1999 o märket att det hade ändrats sig i AGJ endel var efter man igen började igen 2001 hände det igen att man bytte inriktning igen o folk drog åt olika håll igen tror att detta var olyckligt o nyttigt men tror att detta ej är sunt satt ett tag i styrelsen o det var en intresant period att lära känna olika folk i kärnan av AGJ organsition hoppas att dessa olika falanger någon sin kan sluta fred o tänka på AGJ överlevnad o musiebranchen ryckte vi måste sköta oss mot dom ger pengar för överlevande följa före skrifter o uppskatta vad var mans person gör för AGJ har sakt att varje person är en ambasadör för AGJ har flera gånger sakt att vi ska föra våra egna diskutioner internt på våran egna hemsida. Hoppas att detta någon gång blir möljlig.Sticker ut hakan på detta sätt men känner att känns rätt o du Peter Fransson är person som då läser detta bilade dej en egen uppfattning med att komma till Anten o ha skoj. Mvh Björn


Hela tråden: