Z4p 318 (Fordon: lok)
Jag har några uppgifter som härstammar från just Anders Jansson. Z4p 316 och 317 ombyggdes till multipeldrift i samband med ombyggnaden till 1093 mm spårvidd vid huvudverkstaden i Malmö 1962. Om 318 saknas uppgift men enligt Anders skall skrivelse/beslut om ombyggnad från maskintekniska byrån vara daterat 1960-06-20. Man kan tänka sig att ombyggnaden utfördes kort därefter. Lokomotorn omplacerades för övrigt från Göteborg (/Skara?) till Norrköping/Linköping 1975-09-01.
Jag tror att kylargallret härstammar från 1970-talet, men vet inte om det är från Västgöta- eller Östgötatiden.M.v.h.
Ola
Jag skall inte försöka skriva inlägg när jag stigit upp klockan 05 flera dagar i rad...
Z4p 316 hade ju multipelutrustning redan från leverans. Dessutom ombyggdes den till Z4tu några månader före 317.
M.v.h.
Ola