Ur min farbrors annotationsbok 1-5 maj 1948 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Monday, May 05, 2008, 20:36 (5806 dagar sedan) @ BD

Tack för det!
Det känns alltid bättre när man då och då får nån kommentar som visar att folk uppskattar det man gör.
Den här nischen verkar ganska liten men det går att plocka ut ett och annat, t ex vilka lok som var verksamma just då och där.
En del verkar också känna igen några av personerna som är namngivna.

Själv tycker jag också det är intressant att se hur pass stora (eller små) tåg man körde, samt att det ofta var växling på många av stationerna.

Just där jag håller på nu (1946) verkar det vara riktigt tråkigt med enbart tre olika turer Storuman-Lycksele, men jag ser att det kommer att ändras så småningom. Likaså kan man se när dieselloken tar över.

Jag har inte någon annotationsbok efter min far, han var reparatör, inte heller, tyvärr, efter mina tre morbröder som alla var förare. Det hade varit nåt att jobba med!

Dock har jag känslan av att det är ganska ovanligt att någon har sparat alla sina annotationsböcker och det känns dumt att bara låta dom ligga.
Jag har också valt att börja från början eftersom det borde vara mest intressant.

Det där att scanna ska jag tänka på, än så länge tycker jag att jag lär mig mer när jag skriver. En del rapporter har jag tänkt scanna vid tillfälle.

Tack för mig för nu.
Ha det bra där i cyberrymden!
:-) Jag avser att återkomma var 5:e dag!


Hela tråden: