AGJ-vagn VGJ NN 1340 till Trollhättan.Positivt!!! (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Lars Johansson, Sunday, May 11, 2008, 20:31 (5821 dagar sedan) @ Per-Åke Lampemo

Kul att du tycker att det är positivt att vi satsar på de godsvagnar som vi bestämt oss för att ha kvar,men det är en sak som jag ändå blir lite besviken på att du hela tiden upprepar och det är att vi "skrotat" ut vagnar.

Som jag nämnt i flera av mina inlägg så har AGJ i samband med "slimningen" av vår godsvagnspark med över 60 godsvagnar skrotat en (1) vagn för reservdelsplockning. Trots detta så tror vissa att vi skrotat många vagnar. Jag tycker faktiskt att det är lite synd då vi faktiskt sett till att vagnarna förhoppningsvis bevarats till eftervärlden. Det har i alla fall varit vår målsättning.

När vi nu bestämt oss för vad vi skall ha kvar i godsvagnsväg och kan inrikta oss mot i första hand VGJ-materiel när det gäller delar av vår historiska godsvagnsmateriel så känns det mycket mer motiverat att ge sig i kast med de godsvagnar som vi har kvar.


Hela tråden: