AGJ-gnället (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Björn Thyrerlius, Kinna, Monday, May 12, 2008, 13:17 (5800 dagar sedan) @ T Lager

Tycker än en gång att dessa frågor ska föras inom föreningen borde väl vara dax att kalla till möte. Som sakt satt med i styrelsen under denna bevarande plan det började med ett möte i MALMKÖPING I MRO anda när ante från GOTLAND åkte med hem i Gunnar Larsson bil ihop med Per olof Söderpalm o jag, han skulle hälsa på i anten o träffa Per åke Lampemo för att kolla in våra samling av vagnar tror detta var 2004, sedan hände lite innan det tillsattes en arbetsgrupp av Sammankallade Ulf Eckerberg o Per åke lampemo o mig var efter Per åke valde att hoppa av jag o Ulf följe en arbets plan o började inventera vagnar på ödegärdet men styrlsen tyckte ej att arbete gick fort hade planer på att hoppa men satt kvar i styrelsen då vissade Lars Johansson i en påse att han hade en utarbetad bevarandeplan försökte på verka resultat så gått det gick. I detta sked på gick för handlingar om Kvarnabo avtalet jag försökte tänka på fordon under tak är bättre än ute på ödegärdet från början var det en tanke från styrelsen att ett tre årigt avtal räckte när vi fått kabelplog pengarna men själv in såg jag att 10 årigt avtal skulle skrivas så blev anser att tack vare att man ej var lojal mot ledning i anten fick Lars Johansson fram ett 10 årigt avtal. Tur för dom gammla vagnskorgarna o flakvagnar som nu står där i framtidshallen. Var efter man ej fick förtroende att bli om vald på årsmötet 2007 sista året i styrelsen satt man av tiden tur att ej längre är med i denna soppa tänk vad det kan bli av en fel skrivning om VGJ NN 1340 MVH Björn PS Hoppas det snart blir ett möte i Anten innan förening går till historin om där folk prata om varandra istället med varandra utan att ha allt hemligt i protokoll o så ha högt i tak på möten.


Hela tråden: