Halvbommar 1959 (Bana)

av Gunnar Ekeving, Monday, November 15, 2010, 22:06 (4904 dagar sedan) @ Gunnar Ekeving

De automatiska vägsignalerna avsågs kompletteras med halvbommar måndagen den 2 mars 1959 klockan 12.00, detta enligt ärendet dnr siiö 75/57, där det också finns ett protokoll över "åtgärder efter avsyning". Åtgärd 8 är "fotografier insättes i album", där har signaturen SF skrivit "finns i kortlådan". Men i den kortlåda som så småningom hamnade på Sveriges Järnvägsmuseum finns alltså bara de några år äldre bilderna utan halvbommar.

Övriga åtgärder som genomfördes i detta fall var

1. En sats ritningar i ritningsmappen
2. Två satser ritningar och mätningsprotokoll till signalmästaren
5. Införes på månadsrapporten
7. Ljusdämpningsbilagorna kompletteras
9. Vägförteckningarna kompletteras
10. Reläliggarna kompletteras
11. Poängtabellen kompletteras
12. Fällbomsdriv anmäles till Åssa
13. Tidtabellsbokens linjebeskrivning kompletteras
16. Ny instruktion insatt i pärm
20. Signalingenjörens kortregister kollat

Däremot behövde man i detta fall förstås inte tänka på att ändra gastabellen, fylla i blanketten "genomförd rationaliseringsåtgärd" eller att sända ut ljusdämpningshuvar. Märkligt nog inte heller skriva till elektroingenjören om ökat effektuttag. Bomdriven kanske var väldigt strömsnåla:-)


Hela tråden: