Riskanalys (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Kurt Möller, Saturday, May 17, 2008, 22:41 (5822 dagar sedan) @ Rikard Johanson

Avsteg från ovanstående kan beviljas av Järnvägsstyrelsen efter att järnvägsföretaget genomfört en riskanalys med föreslagna åtgärder för att säkerställa personalens lämplighet och yrkeskunnande.


Vad skulle en enkel riskanalys av undantagen säga? Åtminstone för museibanorna är det ju så att många kört fram och tillbaka på en relativt kort linje i kanske 10-20-30 år, personaltätheten är hög, uppgraderingen av säkerhetssystemen sker i mycket måttlig takt (det ligger i sakens natur när vi pratar om museiverksamhet) o s v.

Precis!

E T T praktiskt problem (för vissa personer) är däremot att kunna se hur dubbla korsningsväxlar ligger. En del lär sej aldrig detta, tyvärr, och får därför inte ha vxltjänst ö h t.


Hela tråden: