Nya BVF gäller nu för SJVM verksamhet (Signaler/säkerhet)

av Erik Samuelsson, Sunday, May 18, 2008, 22:08 (5815 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Man bör nog notera att SJVM skriver sina föreskrifter.
Gläds istället åt den öppenhet som visas,t ex att man erbjuder sig att lyssna på synpunkter om olika tillämpningar och att kanske ändra och anpassa om så är befogat.

Jag lägger mig inte i över huvud taget hur enskilda föreningar/företag lägger upp sina föreskrifter och det är väldigt glädjande att det förekommer en öppenhet att dela med sig. (Blir inte detta offentliga handlingar i vilket fall?).

Det jag reagerade mot var signaturen HPs syn på dialog "Se det så här, nu finns det något att föra dialog om. Jag mottager gärna synpunkter, via mail, under hösten."

Att ta emot synpunkter är ingen dialog. Att diskutera fram något tillsammans är en dialog.

Tyvärr så är det här inget nytt och för knappast branschen framåt. Den stora begränsningen hos MRO/JHRF är väl att de är ideellt baserade och inte är särskilt starka då engagemanget hos de flesta är hos sin moderförening. Så jag har full förståelse att enskilda företag/föreningar tar fram egna föreskrifter i brist på annat.

ES


Hela tråden: