Hedvigsdal stn (Signaler/säkerhet)
Hedvigsdal, Glemmingebro och Gyllebo var gärsnäsbanans minsta stationer och hade veterligen 'alltid' varit enmans. De nedsattes också alla tre till bemannade håll- och lastplatser, H. och Gyllebo båda 1961.
H. är obevakad Soh i grafen av 1958-06-01. Men tydligen försenades premiären två veckor i väntan på slutbesiktning. Obevakade körningen avsåg bara Soh för
att undvika skick av tkl-utbildad helgvikarie. Vardagar inrymdes tkl-tjänst för
alla tåg i arbetstiden.
Vid ombyggnaden utbyttes T-semaforen mot treskens huvudljussignaler.
Nedklassningen till hlp räckte dock inte vid vikande volymer. 1966-12-01
förändrades H. till obemannad hållplats med vägvakt. Både vagnslast- och styckegodstrafiken nedlades. Sidospåren revs 1967 men huvudljussignalerna lämnades av något skäl kvar till 1968-02-12.
H. vagnslastbetjänades (lokalgodståg) alla vardagar till 1962, därefter - till 1964 - två dagar i veckan. De sista två åren vid behov, med lokomotor från Ystad.