Skånska vägskydd: Trollenäs västra och östra – stationen i Trollenäs (Signaler/säkerhet)

av Claes J, Tuesday, March 29, 2011, 18:13 (4770 dagar sedan) @ Annicka Nilsson

Vet inte varför du inte kunde se bilderna. De finns fortfarande online och funkar i mina webbläsare (provade ett par stycken). Eftersom jag inte lade ut bilderna här i forumet, kan jag inte maila dem till dig. Kanske du kan prova från en annan dator som inte befinner sig på samma nätverk.

Vore visst intressant att få reda på mer detaljer om Trollenäs station. Rivningsdatum är givetvis intressant, likaså om du vill dela med dig av minnen från uppväxten i en gammal station. Kanske du vet hur den kom till din familj? (Hyr? Köp? Årtal?)

Sådant är alltid av intresse i detta forumet. Dessutom har jag en webbsajt (http://billebergastation.com) för järnvägen Eslöv-Billeberga-Landskrona/Helsingborg, där jag samlar information från hela linjen. Så berättelser om Trollenäs station vore välkomna.

Du kan lägga ut informationen här och/eller kontakta mig genom att klicka på kuvertet ovan eller bilden/länken i min signatur.


Hela tråden: