Obehagligt i soppan FVJ (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Mattias Jansson @, Friday, January 18, 2008, 17:04 (5941 dagar sedan) @ Erik Samuelsson

Denne "Pred" talar om "vår förening" och uppmanar till olaga dataintrång på Johnnys sida.

I ett annat inlägg talar denne Pred om
"Bara en undran....Vad kan vi göra för att få bukt på allt detta...det diskuteras och pratas, klagas och gnälls...men nu har det gått så långt att lokala folkgarde måste sättas upp för att stoppa detta...vi kan inte snacka oss ur detta här på forumet...hårt mot hårt.....är det som gäller...våld får möta våld helt enkelt...det är dags att skrämma upp dom jävlarna...
Jag hoppas nästan på ett slags inbördeskrig så dom jävlarna försvinner en gång för alla...för politikerna och blatteälskarna kommer inte fatta sången förrän det går 9 blattar på en svensk här i Sverige..." Läs på http://www.flashback.info/showthread.php?t=168570&page=53

Är våra museijärnvägar en grogrund för främlingsfientlighet?


Nåja, nu ska vi väl skilja på litet olika saker här. Om det finns en person som är med i en musieförening och som dessutom av någon anledning inte gillar vissa etniska eller religiösa grupper så är det väl två saker som inte har med varandra att göra så länge inte den personen använder museiföreningen för att föra ut sina åsikter? Annars hamnar ju föreningen i rollen som åsiktskontrollant, och det tror jag nog inte att någon museiförening är betjänt av.
Följaktligen faller din andra fråga på sin egen orimlighet, det är två saker som inte har ett dugg med varandra att göra, och oavsett hur illa någon måhända kan bli berörd av de där slängarna du återger ovan så framstår tolkningen om museiföreningar som "en grogrund för främlingsfientlighet" som fullkomligt grotesk. Jag hoppas att det var ett mindre genomtänkt inlägg för inte kan du väl ändå mena allvar med den frågan?


Hela tråden: