Lite åt det hållet (Järnväg allmänt)

av Johan Vinberg, Thursday, July 03, 2008, 13:49 (5774 dagar sedan) @ Micke Carlsson u p a

Faktiskt finns det en connection mellan WFJ, MRO och A-museum.
Tanken är dock att MRO och A-museum ska vara bollplank och idéspruta oh WFJ fortfarande de som gör arbetet.

Dock kan jag säga att jag för egen del (har nu min privata hatt på mig) har noterat att det finns nåt personligt negativt mellan kommunfolk och WFJ-ledningen som stundtals förblindar.

WFJs ledning bör lägga alla förorätter de tycker de har fått utstå åt sidan - hur länge sedan eller hur nära inpå det har hänt.
Hur mycket "fingar" och hur mycket verbala elakeheter man än har fått ta emot från kommunala representanter ska WFJ-ledningen visa att de är de "bättre människorna" som står över dylika dumheter. De måste skaka av sig sådant och visa att man är tjockhudad och oberörd.


Jag har ckså noterat att WFJ gärna kommunicerar med kommunen via verbala samtal (och tjuvnyp) med pressen. Det håller inte i längden, utan skapar bara en än mer avvisande irritation inom kommunen (hur kul pressuppmärksamheten än kan tjännas för stunden).

Använd istället offentlighetsprincipen och skriv per brev till kommunen (med kopia till pressen - utan tilläggande verbala kommentarer) allt vad ni vill framföra - kommunen är ju tvungen att diarieföra alla brev.
Då framstår kommunen som inkorrekta "loosers" när de sedan inte behagar svara - vilket givetvis kan följas upp (på tips) av lokala media - men fortfarande utan verbala kommentarer och tjuvnyp från WFJs sida.

Dessvärre är det så att det är bara den offciella vägen (dvs skrivelser) man kan gå - att tiga ihjäl kommunens krav på bl.a. avvecklingsplaner mm eller bemöta dem via Vadstena-Tidning är som att trampa vatten. Det ger inget.

Hilsen
Johan


Hela tråden: