Lite åt det hållet (Järnväg allmänt)

av Micke Carlsson, Friday, July 04, 2008, 21:57 (5773 dagar sedan) @ Conny Sernfalk

Hej Conny. Jag missförstod dig nog.

Min starka oro (som järnvägsintresserad) över vad som nu pågår (vid en anläggning av i mitt tycke nationellt intresse - därav min debattlusta) är att det kanske är meningslöst att driva den nuvarande linjen, att WFJ helt enkelt måste utgå till förmån för en helt omdanad och "ny" intressent - så ny att kommunens förhandlingsaversion inte triggas. Jag har inga andra kunskaper om sakförhållandena än det som framkommit på nätet, men jag tycker mig kunna dra vissa slutsatser av det som framkommer och det jag stycker mig se är trots goda intentioner alltför svaga åtgärder. Man måste bryta kommunens maktspel/förhandlingsvägran, det går inte att rucka dem i den position de har försatt sig med några som helst rationella metoder. Det behövs en dagisfröken eller någon med motsvarande meriter för att lösa den uppkomna situationen, annars blir det kondoleanser till jul är jag rädd. Jag skriver detta för att de insatta och berörda ska få tillfälle att reflektera om det ligger något i det jag säger. Kanske det isåfall är till någon nytta, eller inte, för de som jobbar med saken.


Hela tråden: