Järnvägare förenen eder! (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Östlund @, Tuesday, January 22, 2008, 06:32 (5936 dagar sedan) @ Ante Svensson

Härliga visioner Ante! Jag ser det finns fler än jag som gillar "en anka på slätten" som en fjärran vision... :-)

(Nu hittade jag en brist på forumet tyckte jag, i andra forum ser man tidigare inlägg och kan läsa när man kommenterar... Jag ville inte citera både Christers och Antes inlägg, det hade blivit lite för mycket... Får ltie till mitt minne...)

Jag vet inte vad VFJ (trodde det var WFJ...) har gjort gentemot kommunen, men att presentera något i stil med det som Ante är inne på vore nog bra. Försöka lyfta blicken från övervuxet spår och skapa en gemensam "vision". Jag har följt GHJ och deras arbete, även köpt mig ett par slipers, och jag inser att det är inget som görs över en natt...

Det du skriver om att "nybörjarna" borde kunna rycka in i ett krisläge, det är precis det jag också tycker! Men jag drog det ett snäpp längre, jag räknade in "hela Järnvägssverige" i kakan.
Om VFJ får en gnutta förtroende hos kommunen och det finns hopp om att få vara kvar. Och dessutom utlyser en allmän mönstring till en räddingsaktion med att "fräscha upp" linjen så lovar jag att jag ska göra mitt yttersta för att mönstra "ogräsrensare" bland mina MJ kollegor. Jag ska även se till att kanske vara där själv även om mina lördagar ofta är vikta åt min "MJ-butik"... ;-)

Då har båda Ante och jag anslutit oss som möjliga deltagare i en räddningsaktion, finns fler?

Hälsar,
Anders Ö


Hela tråden: