Nora Tågdiggardagar 2-3 Augusti (Anslagstavla, resor mm)

av Michael Erhardsson, Thursday, July 31, 2008, 21:18 (5740 dagar sedan)

NBVJ arrangerar för fjärde året i rad tågdiggardagar, och kör med praktiskt taget allt som fungerar ute på banan. För fullständigt program:

www.nbvj.nu

MVH
Michael

[image]

Trafiken Bofors-Kortfors

av HP, Thursday, July 31, 2008, 22:14 (5740 dagar sedan) @ Michael Erhardsson

Hej!
Noterar på er hemsida att trafiken Bofors-Kortfors är inställd resten av säsongen pga fordonsskada på HTJ S 47 samt att inga reservfordon gått att uppbringa.

Jag är inte ute efter att klanka på NBVJ, men det måste kännas väldigt surt att nästan direkt efter premiär få ställa in den genomgående trafiken på ett helt nytt upplägg som säkert många är nyfikna på, och som om det slår, verkligen skulle kunna bli riktigt bra.

Har det verkligen inte gått att få hyra någon rälsbuss alls? Y8 1001 i Karlskoga, Rälsbussar hos mfGDJ, SMoK, mfÖSJ (har många), SSJF (inlåsta i Strömsnäsbruk = trailer), IBAB Y7 1233 i Östersund mm? ENJ:s bussar används väl av de själva. Det torde väl vara värt några kr att få tag i reservfordon till en så pass viktig premiärtrafik...

Kortfors känns ju lite rumphugget som resmål för den som inte är ärkemupp. Inte ens på tågdiggardagarna går det att åka hela vägen.

Ta inte illa upp NBVJ, jag är bara nyfiken på hur det blev så här...rumphugget.

Mvh Henrik Reuterdahl

Trafiken Bofors-Kortfors-loktåg?

av Per-Åke Lampemo, Friday, August 01, 2008, 08:56 (5740 dagar sedan) @ HP

Hej!
Noterar på er hemsida att trafiken Bofors-Kortfors är inställd resten av säsongen pga fordonsskada på HTJ S 47 samt att inga reservfordon gått att uppbringa.

Jag är inte ute efter att klanka på NBVJ, men det måste kännas väldigt surt att nästan direkt efter premiär få ställa in den genomgående trafiken på ett helt nytt upplägg som säkert många är nyfikna på, och som om det slår, verkligen skulle kunna bli riktigt bra.

Har det verkligen inte gått att få hyra någon rälsbuss alls? Y8 1001 i Karlskoga, Rälsbussar hos mfGDJ, SMoK, mfÖSJ (har många), SSJF (inlåsta i Strömsnäsbruk = trailer), IBAB Y7 1233 i Östersund mm? ENJ:s bussar används väl av de själva. Det torde väl vara värt några kr att få tag i reservfordon till en så pass viktig premiärtrafik...

Kortfors känns ju lite rumphugget som resmål för den som inte är ärkemupp. Inte ens på tågdiggardagarna går det att åka hela vägen.

Ta inte illa upp NBVJ, jag är bara nyfiken på hur det blev så här...rumphugget.

Mvh Henrik Reuterdahl

Finns det ingen möjlighet att köra loktåg?

//P-Å Lampemo

Trafiken Bofors-Kortfors

av Torbjörn G, Friday, August 01, 2008, 11:14 (5740 dagar sedan) @ HP

Visseligen ingen lösning för diggardagarna, men efter den 10/8 kanske ÖSlJ kan hyra ut sin normalspårsbuss då den trafiken till Taxingen upphör p g a ombyggnaden av banan till smalspår påbörjas. Kolla med dom!:-)

/Torbjörn G

Trafiken Bofors-Kortfors

av Daniel, Friday, August 01, 2008, 16:07 (5739 dagar sedan) @ HP

Vad är det som havererat? Eftersom det är en f TJF-vagn är jag lite nyfiken...