Livesändning på nätet från Modelltåg 12 (JvmV informerar)

av Rolf Sten ⌂, Saturday, October 06, 2012, 08:59 (4182 dagar sedan)

Om tekniken är med oss kommer livesändning på nätet att ske från Modelltåg 12 6-7 oktober.
En kamera är monterad i en rälsbuss som rullar på modelljärnvägen. Sändningen är igång kl 10-16 under lördagen och söndagen.
Klickbar länk fnns på JvmV hemsida!

Livesändning på nätet från Modelltåg 12

av Öster/NOR, Saturday, October 06, 2012, 11:59 (4182 dagar sedan) @ Rolf Sten

:-D Undrar bara om någon fått se sändningen?
Här funkar det inte just nu men jag vet ju inte om det behövs nått mer i burken ;o))

Bal ide !!

Livesändning på nätet från Modelltåg 12

av Kent A, Saturday, October 06, 2012, 13:09 (4182 dagar sedan) @ Öster/NOR

Jo, jag tittade just, för tillfället står kameran stilla på anläggningen.
Förmodligen behöver du Adobe Flash player eller liknande, kan du se video på ex-vis tuben?

Livesändning på nätet från Modelltåg 12

av Rolf Johansson, Saturday, October 06, 2012, 13:23 (4182 dagar sedan) @ Kent A

Jodå, bilden går ut, just nu från stillastående lok/vagn med kamera.

Dock, som någon påpekade i Postvagnen, så är det gott om analogt orsakade störningar i bilden, antagligen skapade på bildsignalens väg mellan fordonskamera och digitaliseringsutrustningen.

Kul försök är det i alla fall, särskilt för mig som inte kunde komma till Gävle!

Rolf J

Livesändning på nätet från Modelltåg 12

av Öster/NOR, Saturday, October 06, 2012, 19:32 (4182 dagar sedan) @ Rolf Johansson

Det var nog stopp i sändningen då..för vid 18 var det en myrornaskrig - film (med stora myror) synd men kunde inte följa experimentet då sonen fyller år idag ;o)

Livesändning på nätet från Modelltåg 12

av Lennart Petersen, Saturday, October 06, 2012, 16:28 (4182 dagar sedan) @ Rolf Sten

Om tekniken är med oss kommer livesändning på nätet att ske från Modelltåg 12 6-7 oktober.
En kamera är monterad i en rälsbuss som rullar på modelljärnvägen. Sändningen är igång kl 10-16 under lördagen och söndagen.
Klickbar länk fnns på JvmV hemsida!

Kul grej. Kvaliteten var ju förstås inte så över sig men det här kan ju bli en början på ngågot nytt.