Környcklar m/ä! (Fordon: allmänt)

av Kurt G Möller, Saturday, November 22, 2014, 19:14 (3436 dagar sedan)

Titta på Tradera under...

Ja, vart i hela friden tog annonsen vägen...???

Den dök upp i förrgår, torsdag, tror jag.

Och nu är den puts väck... Eller har den blivit raderad av ngn anledning???

Märkligt.

Környcklar m/ä!

av Pelle i Västerås, Saturday, November 22, 2014, 20:32 (3436 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Det där är ingen környckel utan en körkontroll

Környcklar m/ä!

av Harald, Saturday, November 22, 2014, 22:03 (3436 dagar sedan) @ Pelle i Västerås

Det där är ingen környckel utan en körkontroll

Det är ju inte en hel kontroller, utan bara en platta som har suttit på toppen av en kontroller.

Környcklar m/ä!

av Kurt G Möller, Saturday, November 22, 2014, 23:28 (3436 dagar sedan) @ Harald

Tack för att ni tar CF i örat lite - han behöver understundom detta nyp...

Sakfrågan: Vad sjutton var det för konstig annons som dök upp härom dagen...? Har ingen sparat denna??

Környcklar m/ä!

av Christer Fredriksson, Saturday, November 22, 2014, 23:37 (3436 dagar sedan) @ Kurt G Möller

Tack för att ni tar CF i örat lite - han behöver understundom detta nyp...

Tack för det!
Då lägger jag väl av om jag har betett mig så illa!

Környcklar m/ä!

av Pelle i Västerås, Sunday, November 23, 2014, 00:32 (3436 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Tack för att ni tar CF i örat lite - han behöver understundom detta nyp...

Tack för det!
Då lägger jag väl av om jag har betett mig så illa!

Nää CF
Du har inte betett dig illa.
Kurtan och Harald kanske uttryckte sig lite klumpigt, men det är inte hela värden.
Det finns andra saker här i värden som är mycket värre ....
En környckel brukar man säga att det är den manicken som reglerar framåt och bakåt samt 0 läget, då man inte far iväg åt något håll. På en del maskiner finns även S läget, som i praktiken betyder att förarhytten är avaktiverad.

Tycker faktiskt att denna pjäs från NKLJs AEG lok skulle passa i här på mitt kontor i hop med tennavgjutningen av SRJ 28 samt minikopian av SWB H3 58s lokskylt som pryder min vägg här ;)

Környcklar m/ä!

av Harald, Sunday, November 23, 2014, 08:18 (3436 dagar sedan) @ Pelle i Västerås

Tack för att ni tar CF i örat lite - han behöver understundom detta nyp...

Tack för det!
Då lägger jag väl av om jag har betett mig så illa!


Nää CF
Du har inte betett dig illa.
Kurtan och Harald kanske uttryckte sig lite klumpigt, men det är inte hela värden.
Det finns andra saker här i värden som är mycket värre ....
En környckel brukar man säga att det är den manicken som reglerar framåt och bakåt samt 0 läget, då man inte far iväg åt något håll. På en del maskiner finns även S läget, som i praktiken betyder att förarhytten är avaktiverad.

Tycker faktiskt att denna pjäs från NKLJs AEG lok skulle passa i här på mitt kontor i hop med tennavgjutningen av SRJ 28 samt minikopian av SWB H3 58s lokskylt som pryder min vägg här ;)

Nu får du nog förklara dig. På vad sätt uttryckte jag mig klumpigt? Jag skrev bara vad det var bilden visade.

Környcklar m/ä!

av Kurt G Möller, Sunday, November 23, 2014, 16:26 (3435 dagar sedan) @ Harald

Äsch - inte illa menat...!

CF brukar vara ganska tolerant - och alla svamlar ut lite för mycket ibland, så även jag.

Ursprungsfrågan gällde en környckel, inte en hel k-kontroll, som redan påpekats.

Hursom, jag ber om ursäkt för mitt inhopp!

Környcklar m/ä!

av Christer Fredriksson, Sunday, November 23, 2014, 16:46 (3435 dagar sedan) @ Kurt G Möller

Då är jag med på banan igen, både bred- som smalspår!

Környcklar m/ä!

av Christer Fredriksson, Sunday, November 23, 2014, 18:15 (3435 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Min avsikt var att hjälpa dig Kurt att leta efter dessa környcklar och det jag länkade till var det närmaste környckel jag kunde komma!

Jag vet mycket väl vad en környckel är efter alla mina färder under ca 40 år på lok av alla de slag. Men som sagt, det var det närmaste din efterlysning jag kunde komma efter ca 30 minuters letande!

Környcklar m/ä!

av Kurt G Möller, Sunday, November 23, 2014, 18:42 (3435 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Tack f omtanken i a f!

Jag har just gjort en ny sökning på Tradera - alla upptänkliga varianter av sammansättningar på TÅG, LOK, REGLAGE, MANÖVER, NYCKEL m m - ingen träff.

Jag ska prova med VERKTYG och SPECIAL oxå... Samt RÄLSBUSS. Och KÖR- ...

Fler idéer, någon?

Környcklar m/ä!

av Fryksdalingen, Sunday, November 23, 2014, 19:50 (3435 dagar sedan) @ Kurt G Möller

Äsch - inte illa menat...!

CF brukar vara ganska tolerant - och alla svamlar ut lite för mycket ibland, så även jag.

Ursprungsfrågan gällde en környckel, inte en hel k-kontroll, som redan påpekats.

Hursom, jag ber om ursäkt för mitt inhopp!

Påhopp var det väl snarare

Környcklar m/ä!

av Kanal C, Sunday, November 23, 2014, 08:44 (3436 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Tack för att ni tar CF i örat lite - han behöver understundom detta nyp...

Tack för det!
Då lägger jag väl av om jag har betett mig så illa!

Eller så taggar man ner, biter ihop och kommer igen.

Környcklar m/ä!

av Bobo L, Sunday, November 23, 2014, 10:23 (3436 dagar sedan) @ Kanal C

Tack för att ni tar CF i örat lite - han behöver understundom detta nyp...

Tack för det!
Då lägger jag väl av om jag har betett mig så illa!


Eller så taggar man ner, biter ihop och kommer igen.

Jag har läst forumet av och till en liten tid, men aldrig fått intrycket av att CF i sina inlägg uttryckt sig på ett sätt som varit grund för anstöt eller irritation. Visst kan jag säkert ha missat något, men det normala tonläget är sakligt och lågmält.

Tyckt!
/Bobo L

Környcklar m/ä!

av Kanal C, Sunday, November 23, 2014, 17:55 (3435 dagar sedan) @ Bobo L

Tack för att ni tar CF i örat lite - han behöver understundom detta nyp...

Tack för det!
Då lägger jag väl av om jag har betett mig så illa!


Eller så taggar man ner, biter ihop och kommer igen.


Jag har läst forumet av och till en liten tid, men aldrig fått intrycket av att CF i sina inlägg uttryckt sig på ett sätt som varit grund för anstöt eller irritation. Visst kan jag säkert ha missat något, men det normala tonläget är sakligt och lågmält.

Tyckt!
/Bobo L

Visst är det så. Men man behöver ju inte bli så drastisk om man nu får lite mothugg.

Környcklar m/ä!

av -ch-, Sunday, November 23, 2014, 12:04 (3436 dagar sedan) @ Pelle i Västerås

Det där är ingen környckel utan en körkontroll

men med plats för en környckel!