Spår 21 i Kävlinge? (Bana)

av Lasse M, Sunday, February 03, 2008, 02:19 (5899 dagar sedan)

Var låg Spår 21 i Kävlinge? Vad jag förstått så utgick tågen på Barsebäcksbanan härifrån.

Någon som kanske t.o.m har tillgång till en karta över bangården eller en bangårdsskiss?

Spår 21 i Kävlinge?

av Jan Winberg, Tuesday, February 05, 2008, 10:40 (5897 dagar sedan) @ Lasse M

Spåret mot Barsebäckshamn låg väster om spåret mot Landskrona och slutade strax norr om stationshuset om jag minns det hela rätt.

Tyvärr har jag ingen ritning eller skiss på bangården.

Spår 21 i Kävlinge?

av Torbjörn Bladh, Saturday, February 09, 2008, 11:28 (5893 dagar sedan) @ Jan Winberg

Bangårdsritningar för kävlinge se ÖSJ-bladet senaste numret, samt "historik över kävlinge station" tidningen TÅG någon gång på 1970-talet.

Spår 21 i Kävlinge?

av Lasse M, Saturday, February 09, 2008, 17:26 (5893 dagar sedan) @ Torbjörn Bladh

Bangårdsritningar för kävlinge se ÖSJ-bladet senaste numret, samt "historik över kävlinge station" tidningen TÅG någon gång på 1970-talet.

Tack för tipsen.
Någon annan som möjligen vet vilket/vilka nummer av Tåg det rör sig om? Jag har inga Tåg från 70-talet så om jag skall söka efter numret antikvariskt vore det till stor hjälp att veta.

Spår 21 i Kävlinge?

av Lasse M, Saturday, February 09, 2008, 17:28 (5893 dagar sedan) @ Jan Winberg

Spåret mot Barsebäckshamn låg väster om spåret mot Landskrona och slutade strax norr om stationshuset om jag minns det hela rätt.

Tyvärr har jag ingen ritning eller skiss på bangården.

Ok, hade Barsebäcksbanan en helt egen utfart och delade alltså inte spår med Landskronabanan och vek av från den utanför bangården?

Minns du hur länge Spår 21 fanns kvar? Ända till senaste bangårdsombyggnaden?