Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses (Fordon: vagnar)

av wasp, Wednesday, February 04, 2015, 14:08 (3371 dagar sedan)

Hej!

Söker efter bilder på SJs resgodsvagn F8 fd BJ F2.

Har bara hittat 1 bild när jag har sökt på nätet.

Tacksam för alla bilder finns på denna vagn

Mvh WASP

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av m.sundström, Thursday, February 05, 2015, 21:08 (3370 dagar sedan) @ wasp

Nå'n gång strax efter senaste nedisningen (känns det som) eller närmare bestämt i TÅG 1/76 skrev jag en liten artikel om just dessa vagnar. Den är illustrerad med två foton som kanske kan vara av intresse för Dig.

Hilsen

OS

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av Jan-Anders Wihrén, Thursday, February 05, 2015, 23:44 (3370 dagar sedan) @ wasp

Hej!

Söker efter bilder på SJs resgodsvagn F8 fd BJ F2.

Har bara hittat 1 bild när jag har sökt på nätet.

Tacksam för alla bilder finns på denna vagn

Mvh WASP

1963 hade vagn nr 55101 (BJ 327) littera F10. Här en bild jag tog av denna vagn i Hallsberg den 3/7 1963.
[image]

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av wasp, Tuesday, February 10, 2015, 07:32 (3365 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Tack så mycket för bilden och tipset om artikeln!

Hade denna vagn alltså litterat F10 och inte F8?

/WASP

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av gocol, Tuesday, February 10, 2015, 09:12 (3365 dagar sedan) @ wasp

När de förstatligades var det litt F8 men ändrades till Litt F10 år 1953 för att slopas i början av 60-talet.

/Göran

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av wasp, Saturday, March 10, 2018, 11:42 (2241 dagar sedan) @ wasp

Då min dator sa upp sig som jag hade bilder på denna vagn i så söker jag bilder på den igen. Hittar inget på nätet. Väldigt tacksam för allt i bildväg på denna vagn. Om Jan-Anders läser detta får du gärna lägga upp din bild på den som F10 1963. Tack till er som tidigare gett Info om vagnen.

/Daniel

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av Christer Fredriksson, Saturday, March 10, 2018, 12:05 (2241 dagar sedan) @ wasp

Din dator kanske hade någon koppling till KHJ namne som också "sade upp sig"!?

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av Jan-Anders Wihrén, Saturday, March 10, 2018, 13:18 (2241 dagar sedan) @ wasp

Då min dator sa upp sig som jag hade bilder på denna vagn i så söker jag bilder på den igen. Hittar inget på nätet. Väldigt tacksam för allt i bildväg på denna vagn. Om Jan-Anders läser detta får du gärna lägga upp din bild på den som F10 1963. Tack till er som tidigare gett Info om vagnen.

/Daniel

Jag lägger inte längre in några bilder i detta forum eftersom det antingen är för krångligt eller är förenat med kostnad (Photobucket). Men om du kontaktar mig på min e-postadress (som ska gå att återfinna i forumet) så skickar jag gärna bilden till dig med e-post.

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av wasp, Monday, March 12, 2018, 12:30 (2239 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Har förhoppningsvis skickat ett Mail till dig :)

/Daniel

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av Jan-Anders Wihrén, Wednesday, March 14, 2018, 15:15 (2237 dagar sedan) @ wasp

Har förhoppningsvis skickat ett Mail till dig :)

/Daniel

Kollade precis men hittar inget mejl från dig. Ska se om jag kanske kan skicka bilden ändå (din e-postadress finns väl i forumet).

Bilder på SJ F8 fd BJ F2 efterlyses

av Jan-Anders Wihrén, Wednesday, March 14, 2018, 15:39 (2237 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Har förhoppningsvis skickat ett Mail till dig :)

/Daniel


Kollade precis men hittar inget mejl från dig. Ska se om jag kanske kan skicka bilden ändå (din e-postadress finns väl i forumet).

Nähä, se det gick inte! När jag klickar på kuvertet för e-post vid medlem wasp kommer det mycket riktigt upp ett e-postformulär men inte, som jag trodde, med mottagarens e-postadress ifylld. Och det tycks inte heller gå att bifoga någon fil på normalt sätt så det hade ju inte fungerat ändå! Så jag får be dig att skicka ett mejl till min e-postadress som är jawihren@gmail.com så hoppas jag kunna få din e-postadress för att sedan skicka bilden från Hallsberg 3/7 1963 med SJ-vagnen F10 55101.