Två historiska filmer (Järnväg allmänt)

av LEG, Sunday, February 03, 2008, 19:23 (5926 dagar sedan)

Två historiska filmer finns nu klara till försäljning. Det är 1435 ånglok på 1960-talet som bl.a. visar ånglok av typerna J, E2, E10, S1 och BJ K. Dessutom finns nu filmen om NBJ T21-24 på DVD som tidigare utgivits på VHS. Den nya versionen har bearbetats digitalt med bl.a. färgkorrigering för avsevärt bättre bild i smalfilmscenerna. Läs mer på vår hemsida.

[image]

[image]

LEG video hemsida

Två historiska filmer

av Jan Winberg, Monday, February 04, 2008, 17:30 (5925 dagar sedan) @ LEG

Jag fick syn på filmen om ånglok i fredags (fredagen den 1 februari). Eftersom jag har anknytningar till Falsterbo station (jag skriver snart en annan tråd i ämnet) tog det mig ungefär en millisekund att bestämma mig för att köpa den. På med datorn och betällde via nätet. Idag, måndagen den 4 februari, dvs arbetsdagen efter, ramlade videon in i brevlådan. Snyggt jobbat!

Dessutom håller den sedvanligt god LEG videostandard, dvs den är bra!

Två historiska filmer

av Jan Winberg, Monday, February 04, 2008, 20:53 (5924 dagar sedan) @ Jan Winberg

Nu har jag försökt skriva det ovan utlovade inlägget två gånger i form av nytt ämne. I bägge fallen har det tydligen försvunnit någonstans i cyberrymden. Nu ger jag *** i det här forumet.

Två historiska filmer

av Carl-Axel Schiller, Tuesday, February 05, 2008, 06:25 (5924 dagar sedan) @ Jan Winberg

Nu har jag försökt skriva det ovan utlovade inlägget två gånger i form av nytt ämne. I bägge fallen har det tydligen försvunnit någonstans i cyberrymden. Nu ger jag *** i det här forumet.

Hej Jan W.

Ge inte upp! Skriv inlägget i exempelvis WordPad och kopiera allt. Gå till Järnvägshistoriskt Forum, klicka på "Skriv ett nytt inlägg", välj kategori och ämne. Klistra in texten, förhandsgranska och sänd! Klart!

Två historiska filmer

av Dag Bonnedal @, Tuesday, February 05, 2008, 08:50 (5924 dagar sedan) @ Carl-Axel Schiller

Nu har jag försökt skriva det ovan utlovade inlägget två gånger i form av nytt ämne. I bägge fallen har det tydligen försvunnit någonstans i cyberrymden. Nu ger jag *** i det här forumet.


Hej Jan W.

Ge inte upp! Skriv inlägget i exempelvis WordPad och kopiera allt. Gå till Järnvägshistoriskt Forum, klicka på "Skriv ett nytt inlägg", välj kategori och ämne. Klistra in texten, förhandsgranska och sänd! Klart!

Visst går det att komma runt dumma datorbuggar, men skall det verkligen behöva vara på det sättet? Det är ett grundfel när människan skall behöva på ett krångligt vis anpass sig till datorsystemet.
Som förklartats av kunniga personer tidigare så finns det ingen anledning till denna time-out-funktion.
Även jag har tappat med viss möda skrivna svar och man blir rätt irriterad. Hoppas att detta går att rätta till.
Annars är denna nya forumplattform mycket bra!

Dag B

Två historiska filmer

av Jan Winberg, Tuesday, February 05, 2008, 10:06 (5924 dagar sedan) @ Dag Bonnedal

Jag vill bara komma med ett förtydligande med anledning av Carl-Axels och Dags inlägg ovan: Min irritation var inte riktad mot forumets upplägg och innehåll, de tycker jag är bra.

För övrigt gjorde jag precis som Carl-Axel föreslog vid mitt andra försök, jag skrev inlägget i ordbehandlaren först. Jag gav inte heller upp efter andra försöket - jag skickade in inlägget i Postvagnen i stället.