Ombordansvarig(a) till ångtåg sökes av SÅS (Järnvägspersonal)

av Carl-Erik Olsson, Monday, May 25, 2015, 20:54 (3230 dagar sedan)

Lördag-söndag 30-31 maj planerar SÅS, Stockholms Ånglokssällskap, kortare [link=https://anglok.wordpress.com/evenemang/]ångtågskörning[/link] mellan Liljeholmen och Södertälje hamn ca kl 10 - 13 båda dagarna. Tyvärr har vi svårt att inom rimligt avstånd från 08-land hitta någon tågmästare eller annan med behörighet för persontrafik som kan vara ombordansvarig, efter bl a återbud p g a sjukdom. Det verkar vara mycket vanligt att man som "proffs" jobbar just den helgen, om man nu inte har privata anledningar att inte vara tillgänglig.
Så finns det någon/några av forumläsarna som har möjlighet att ställa upp några timmar dessa dagar, inget krav att samma person ställer upp båda dagarna, så vore vi mycket tacksamma. Hör i så fall enklast av er till undertecknad trafikchef Carl-Erik Olsson på 070-727 0840 närsomhelst. Kan jag inte svara så ringer jag tillbaka om ert nummer visas, annars kan man ju skicka SMS också.
/SÅS-hälsningar från CEO

Ombordansvarig(a) till ångtåg sökes av SÅS

av Pelle i Västerås, Monday, May 25, 2015, 21:16 (3230 dagar sedan) @ Carl-Erik Olsson

jag är tyvärr upptagen i Nora.

Ombordansvarig(a) till ångtåg sökes av SÅS

av MAWJ1, Tuesday, May 26, 2015, 06:34 (3230 dagar sedan) @ Carl-Erik Olsson

Kvicka dig att ringa lokförare Herbert Paahlberg i Västervik, han är behörig.
Palle har god linjekännedom i Stockholmsområdet.