Med SMoK och Hilding Carlsson på Inlandsbanan, del 8 (Järnväg allmänt)
Sista egentliga etappen på resan gick från Sveg till Mora.
Efter justering av kopplingen har Yo1s 626 fungerat riktigt bra.
Det som förvånar lite är att den drar mer diesel än en YBo6.
Troligen är det en effekt av att den är försedd med en förkammardiesel.
Summerar man det hela har Vi nu kört Yo1s 626 över 1000km.
Undrar när det hände senast?
[img]http://www.smok.nu/bilder/4475.jpg[/img]
Morgonstund i Sveg.
[img]http://www.smok.nu/bilder/4483.jpg[/img]
Den kombinerade väg och järnvägsbron i Sveg, numer döpt till Mankell-bron
[img]http://www.smok.nu/bilder/4488.jpg[/img]
Den f.d. rälsbusshållplatsen Byheden.
[img]http://www.smok.nu/bilder/4491.jpg[/img]
Skylten är lite blekt, men fortfarande kan man läsa texten.
[img]http://www.smok.nu/bilder/4499.jpg[/img]
Den mycket märkliga vattentagningsanordningen vid Knoppen.
[img]http://www.smok.nu/bilder/4505.jpg[/img]
Fotostopp vid Emådalens vattentorn.
[img]http://www.smok.nu/bilder/4516.jpg[/img]
Slutligen två bilder från Storstupet.
[img]http://www.smok.nu/bilder/4519.jpg[/img]
Sverige är vackert.