Går det att bifoga pdf-filer i detta forum? (Forumet)

av Jan-Anders Wihrén, Sunday, August 23, 2015, 21:01 (3140 dagar sedan)

Går det att på något sätt bifoga en PDF-fil i stället för en bild i detta forum? Eller måste jag skanna alla 47 sidorna till jpeg-format för att bifoga dem som bilder? Det gäller SJ:s utredning om nedläggning av Malmö - Falsterbo 1967. Jag har provat med "link" och "lista" till höger här men inget händer. "Bild" går inte heller. Jag har också motsvarande utredning om banorna i östra Skåne (M-Si, Y-E, Cr-Y) om någon är intresserad. Hittar ingen beskrivning av hur man gör. Kan någon hjälpa till?
Kom att tänka på att delge alla detta med anledning av den senaste tidens inlägg om politikerna och nedläggningen av banan till Falsterbo.

Går det att bifoga pdf-filer i detta forum?

av Jonny Saljefeldt, Sunday, August 23, 2015, 21:19 (3140 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Vad är adressen till filen? Förutsättningen är (liksom för bilder) att filen ligger på en publikt tillgänglig webbserver - då bör det fungera med link.

Går det att bifoga pdf-filer i detta forum?

av Staffan A, Monday, August 24, 2015, 13:41 (3139 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Ett exempel på att det går att lägga ut pdf-filer, men dom måste ligga på en server på nätet - inte på Din dator.

Exemplet är hämtat från G Ekeving samling av grafiska tidtabeller 1964 och visar sträckan Uddevalla - Varberg
Ekeving graf 1964 Uddevall-Varberg

Hämtat från

G Ekeving inlägg