multipelkörbarhet Y6/X16 (Fordon: motorvagnar / dressiner)

av bg, Monday, November 23, 2015, 14:38 (3076 dagar sedan)

Det fanns manöversläp kompartibla med både diesel och elfordon, visserligen utrustade med omkopplare el/diesldrift och reglage för strömavtagare. Men manöversystemen måste ju ha varit närbesläktade. Gick det, åtminstone teoretiskt, att multipla t.ex Y6 och X16
Börje

multipelkörbarhet Y6/X16

av John T, Monday, November 23, 2015, 14:59 (3076 dagar sedan) @ bg

Det fanns manöversläp kompartibla med både diesel och elfordon, visserligen utrustade med omkopplare el/diesldrift och reglage för strömavtagare. Men manöversystemen måste ju ha varit närbesläktade. Gick det, åtminstone teoretiskt, att multipla t.ex Y6 och X16
Börje

Anders Johansson förklarade tidigare i år nog det mesta om detta i ett inlägg i Postvagnen.

multipelkörbarhet Y6/X16

av 53 Wadsten, Monday, November 23, 2015, 17:44 (3075 dagar sedan) @ John T

Vad är skillnaden att köra Y6, respektive X16-17, tänker mest på körlägena i handtaget.

multipelkörbarhet Y6/X16

av John T, Monday, November 23, 2015, 18:05 (3075 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Vad är skillnaden att köra Y6, respektive X16-17, tänker mest på körlägena i handtaget.

Det beskrev Anders Johansson (också) i [link=http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=66098]ett inlägg här på forumet (länk)[/link] för fem år sedan.

multipelkörbarhet Y6/X16

av s svensson, Wednesday, November 25, 2015, 19:15 (3073 dagar sedan) @ John T

Hej! bilderna från 2010 går inte att se !Vill någon lägga in dem igen ?