konduktör (Järnväg allmänt)

av LStrömberg, Friday, May 27, 2016, 12:34 (2863 dagar sedan)

Finns det någon på detta forumet som kan hjälpa mej med namnet på en kvinnlig konduktör/tågmästare från mitten på 80-talet? Jag fick hjälp av denna person för många år sedan på tåget mellan Helsingborg och Nässjö hade glömt en väska
som för mej var värdefull. Men denna person ordnade med så att väskan kom tillbaka Jag tror hon hette Yvonne efternamnet vet jag inte. Kanske någon på detta forum känner till vilken person jag menar? Detta hände i mitten på 80-talet så det är ju några år sedan vet bara att hon var en service människa av bästa klass.

konduktör

av Kurt G Möller, Friday, May 27, 2016, 13:34 (2863 dagar sedan) @ LStrömberg

Borde inte vara svår-spårad. Namnet är ju dessutom ovanligt...

konduktör

av Lars Stegenius, Friday, May 27, 2016, 14:53 (2863 dagar sedan) @ LStrömberg

Finns det någon på detta forumet som kan hjälpa mej med namnet på en kvinnlig konduktör/tågmästare från mitten på 80-talet? Jag fick hjälp av denna person för många år sedan på tåget mellan Helsingborg och Nässjö hade glömt en väska
som för mej var värdefull. Men denna person ordnade med så att väskan kom tillbaka Jag tror hon hette Yvonne efternamnet vet jag inte. Kanske någon på detta forum känner till vilken person jag menar? Detta hände i mitten på 80-talet så det är ju några år sedan vet bara att hon var en service människa av bästa klass.

Jag hade en granne som hette Yvonne Augustsson som var tågmästare på SJ. Hon är avliden sedan många år. Bara några år efter pensioneringen gick hon bort i cancer. Hon var väldigt trevlig att ha att göra med och både jag och min fru stötte ihop med henne på tåg vid några tillfällen.

konduktör

av 53 Wadsten, Friday, May 27, 2016, 16:18 (2863 dagar sedan) @ Lars Stegenius

Mins henne själv från tågen mellan malmö och cst, trevlig. liksom Ann Tännberg pacerad i Göteborg.

konduktör

av tobbe, Friday, May 27, 2016, 22:52 (2862 dagar sedan) @ Lars Stegenius

Hennes make var också tågmästare vid Cst och jobbade sedan som jourhavande arbetsledare tills denna enhet lades ner och ombildades till någon form av ny arbetsledning. Om han är i livet idag vet jag inte men borde också vara någonting runt 70+.
tobbe

konduktör

av 53 Wadsten, Saturday, May 28, 2016, 12:42 (2862 dagar sedan) @ tobbe

Någon som minns Petter Svanberg Tm i Göteborg, samt Arvid kock från TR.

p s ser knappt längre, därav alla stavfel, väntar på op den 17-6 på sophiahemmet.

konduktör

av BM, Monday, May 30, 2016, 13:04 (2860 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Arvid Kock på TR, det var rätt fyndigt!

konduktör

av 53 Wadsten, Monday, May 30, 2016, 18:10 (2860 dagar sedan) @ BM

jag kände arvid då vi bägge bodde i vallentuna. petter kände jag sedan 1971.

konduktör

av BM, Tuesday, May 31, 2016, 10:30 (2859 dagar sedan) @ 53 Wadsten

I Vallentuna bor min syssling Ingemar, mycket aktiv inom museetågsvärlden, du kanske känner honom.