En enkel bilgåta (Järnväg allmänt)

av Patrik Eriksson, Wednesday, July 27, 2016, 17:32 (2829 dagar sedan)

Här passerade den sista rälsbussen 1965. Var är bilden tagen?

[image]

En enkel bilgåta

av Ulf Svensson, Thursday, July 28, 2016, 09:30 (2828 dagar sedan) @ Patrik Eriksson

Det blir en gissning men med tanke på bron och årtalet blir mitt svar VTJ och Väckelsång.Ulf Svensson

En enkel bilgåta

av Patrik Eriksson, Thursday, July 28, 2016, 17:37 (2828 dagar sedan) @ Ulf Svensson

Det blir en gissning men med tanke på bron och årtalet blir mitt svar VTJ och Väckelsång.Ulf Svensson

Spårvidden är rätt. likaså landskapet men fel bana.

En enkel bilgåta

av Lennart Fransson, Thursday, July 28, 2016, 17:41 (2828 dagar sedan) @ Patrik Eriksson

Det blir en gissning men med tanke på bron och årtalet blir mitt svar VTJ och Väckelsång.Ulf Svensson


Spårvidden är rätt. likaså landskapet men fel bana.

Det skall ju ha funnits en viadukt i Urshult, kan det vara den?

En enkel bilgåta

av Jonny Saljefeldt, Thursday, July 28, 2016, 18:02 (2828 dagar sedan) @ Lennart Fransson

Det blir en gissning men med tanke på bron och årtalet blir mitt svar VTJ och Väckelsång.Ulf Svensson


Spårvidden är rätt. likaså landskapet men fel bana.


Det skall ju ha funnits en viadukt i Urshult, kan det vara den?

Det tycks stämma, enligt kommentaren på flygfotohistoria.se. Det ska väl f.ö. även ha funnits viadukter i Kvarnamåla och Norraryd?

En enkel bilgåta

av Lennart Fransson, Thursday, July 28, 2016, 18:14 (2828 dagar sedan) @ Jonny Saljefeldt

Det blir en gissning men med tanke på bron och årtalet blir mitt svar VTJ och Väckelsång.Ulf Svensson


Spårvidden är rätt. likaså landskapet men fel bana.


Det skall ju ha funnits en viadukt i Urshult, kan det vara den?


Det tycks stämma, enligt kommentaren på flygfotohistoria.se. Det ska väl f.ö. även ha funnits viadukter i Kvarnamåla och Norraryd?

Ja, men den i Kvarnamåla går i rät vinkel, och där finns i alla fall inget hus idag. Osäker på hur det såg ut i Norraryd då.

En enkel bilgåta

av Lennart Fransson, Thursday, July 28, 2016, 20:12 (2828 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Här var Norraryd:

[image]

Går vägen i samma läge idag där den korsar banvallen?

En enkel bilgåta Rätt svar

av Patrik Eriksson, Thursday, July 28, 2016, 20:47 (2828 dagar sedan) @ Lennart Fransson

Viadukten fanns i Urshult. Vänster i bilden är kyrkan och mot stationen och högerut är mot Norraryd. Den enda bild jag sett på denna viadukt.