Bilder från resan Oxelösund Norrköping (Fotografier/bildfrågor)

av 53 Wadsten, Tuesday, August 23, 2016, 07:32 (2797 dagar sedan)

Bilder från ångtågsresan Oxelösund-Norrköping den 20/8 önskas. Grannen var över och visade ett reportage i Norrköpings tidningar. Lokföraren känner jag igen.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Svante Andersson, Tuesday, August 23, 2016, 17:30 (2797 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Ja, du kan gärna visa dina bilder från resan...

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av 53 Wadsten, Wednesday, August 24, 2016, 05:22 (2796 dagar sedan) @ Svante Andersson

Jag var inte med utan efterlyser bilder.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Svante Andersson, Friday, August 26, 2016, 19:35 (2794 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Jag var inte med utan efterlyser bilder.

Det brukar du göra...

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Nils-Eric Sääf, Friday, August 26, 2016, 20:18 (2793 dagar sedan) @ Svante Andersson

Har han inte rätt att be om det???

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av GuHe, Friday, August 26, 2016, 20:55 (2793 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Har han inte rätt att be om det???

Jo det har han men SA har inte koll på Wadstens begränsade rörlighet.

Tyvärr så finns det nog inte så många bilder från denna utflykt som han önskar sej. Kommer man och informerar om resan sent onsdag kväll när den ska ske lördag finns det inte så många fotografer som inte har något annat bokat.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Bjorn A, Friday, August 26, 2016, 21:36 (2793 dagar sedan) @ GuHe

Resan har varit annonserad på bla FSVJs hemsida bra länge.
Och det finns ganska så mycket bilder på Facebook från resan.

Vänligen
Björn

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - FB?

av Arne, Friday, August 26, 2016, 22:01 (2793 dagar sedan) @ Bjorn A

Resan har varit annonserad på bla FSVJs hemsida bra länge.
Och det finns ganska så mycket bilder på Facebook från resan.

Vänligen
Björn

Var på Facebook hittar man detta? Finns det att se dessa bilder för alla?

mvh Arne, som liksom Sääf - tror jag åtminstone - inte heller har reggat sig på FB. :-)

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - FB?

av Svante Andersson, Friday, August 26, 2016, 23:40 (2793 dagar sedan) @ Arne

Resan har varit annonserad på bla FSVJs hemsida bra länge.
Och det finns ganska så mycket bilder på Facebook från resan.

Vänligen
Björn


Var på Facebook hittar man detta? Finns det att se dessa bilder för alla?

mvh Arne, som liksom Sääf - tror jag åtminstone - inte heller har reggat sig på FB. :-)

Misstänker att både 53:an och Hr Sääf lider av samma blinda hat angående FB.

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - FB?

av Arne, Saturday, August 27, 2016, 00:15 (2793 dagar sedan) @ Svante Andersson

Resan har varit annonserad på bla FSVJs hemsida bra länge.
Och det finns ganska så mycket bilder på Facebook från resan.

Vänligen
Björn


Var på Facebook hittar man detta? Finns det att se dessa bilder för alla?

mvh Arne, som liksom Sääf - tror jag åtminstone - inte heller har reggat sig på FB. :-)


Misstänker att både 53:an och Hr Sääf lider av samma blinda hat angående FB.

SA

Men min fråga då? Var på Facebook hittar man de här reportagebilderna från tågresan Oxelösund - Norrköping?

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - FB?

av Svante Andersson, Saturday, August 27, 2016, 00:36 (2793 dagar sedan) @ Arne

Men min fråga då? Var på Facebook hittar man de här reportagebilderna från tågresan Oxelösund - Norrköping?


Tja...tyvärr inget jag kan svara på. Bollar frågan vidare.

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av nisse, Saturday, August 27, 2016, 01:53 (2793 dagar sedan) @ Bjorn A

Resan har varit annonserad på bla FSVJs hemsida bra länge.
Och det finns ganska så mycket bilder på Facebook från resan.

Vänligen
Björn

Som sagt - var? Någon speciell sida?
Alla kan ju läsa nästan hela Facebooksidor utan att vara registrerade.
T.ex. Sveriges Järnvägsmuseum Facebook.
Foton ser man hela utan störande popups. :)

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Lennart Petersen, Saturday, August 27, 2016, 03:09 (2793 dagar sedan) @ nisse

Resan har varit annonserad på bla FSVJs hemsida bra länge.
Och det finns ganska så mycket bilder på Facebook från resan.

Vänligen
Björn


Som sagt - var? Någon speciell sida?
Alla kan ju läsa nästan hela Facebooksidor utan att vara registrerade.
T.ex. Sveriges Järnvägsmuseum Facebook.
Foton ser man hela utan störande popups. :)


Nej det där varierar minst sagt mellan FB-grupperna , det kan vara hemlig grupp, sluten grupp eller offentlig grupp. Bara i den offentliga gruppen kan alla,oavsett, se inlägg och bilder.
Överlag tycker jag FB är rörigt när det gäller grupper. Ett forum som det här är överlägset i överskådlighet. Fördelen med FB är väl att vem somhelst kan skapa en diskussionsgrupp om nästan vad som helst .

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av jhje, Saturday, August 27, 2016, 07:36 (2793 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Såg bilderna från Oxelösund. En bild innefrån hytten och en från gångbordet, verkar vara en E 4, så dem kan mam lugnt vara utan

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Svante Andersson, Saturday, August 27, 2016, 18:45 (2793 dagar sedan) @ jhje

Såg bilderna från Oxelösund. En bild innefrån hytten och en från gångbordet, verkar vara en E 4, så dem kan mam lugnt vara utan

Vad är en E 4?
Skulle inte tro att något sådant inte finns att uppbringa i dagens läge.

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Svante Andersson, Sunday, August 28, 2016, 18:29 (2792 dagar sedan) @ jhje

Vilket inte är en loktyp som FVSJ förfogar över...

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Svante Andersson, Sunday, August 28, 2016, 18:44 (2792 dagar sedan) @ jhje

Intressant

På vilket sätt är detta intressant?

2 st bevarade av loktypen.Ett hos BJs och ett vid High Ghaparall.
BJs fordon

Vid High Chaparall

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av jhje, Sunday, August 28, 2016, 18:49 (2792 dagar sedan) @ Svante Andersson

Det var ju roligt att Bengt i Brännehylte hade tatt vara på ett ånglok

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Svante Andersson, Friday, August 26, 2016, 23:38 (2793 dagar sedan) @ GuHe

Har han inte rätt att be om det???


Jo det har han men SA har inte koll på Wadstens begränsade rörlighet.

Jodå, jag har bra koll på 53:ans orörlighet. Men även sådan orörlighet som han lider av verkar kunna övervinnas med rätt hjälp.

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av 53 Wadsten, Saturday, August 27, 2016, 08:35 (2793 dagar sedan) @ Svante Andersson

Vad är rätt hjälp

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Nils-Eric Sääf, Saturday, August 27, 2016, 08:42 (2793 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Det vet bara dom som inte behöver någon hjälp. Men spydiga kan dom vara utan hjälp. Det s.k FB är ett totalt rött skynke framför mina ögon.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av 53 Wadsten, Saturday, August 27, 2016, 09:14 (2793 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Läs om Spinal Stenos och svara på min mail så vi slipper debattera detta här så jag slipper fler spydigheter, mitt sätt att resa är på internet.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Lennart Petersen, Saturday, August 27, 2016, 16:17 (2793 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Det vet bara dom som inte behöver någon hjälp. Men spydiga kan dom vara utan hjälp. Det s.k FB är ett totalt rött skynke framför mina ögon.

Och oavsett vad man tycker om FB så är det ingen som lyckats ange var på FB dessa bilder finns. Att bara ange att "dom finns" är ungefär som att säga "någonstans på Internet".
Och tråden började med att Wadsten på ett som jag uppfattar försynt sätt undrade om det fanns bilder från resan.
Den som eventuellt hade sådana kunde ju ha visat dom, den som inte hade några vare sig egna eller någon adress hade ju inte behövt hoppa in men i stället öser man en hink vatten över trådskaparen.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Bjorn A, Saturday, August 27, 2016, 17:00 (2793 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Hade det varit lika smidigt att lägga ut bilder här som på FB så hade jag gjort det.
Men i bla grupperna Järnvägar förr och nu samt Ånglok, Seamtrain finns det bilder. Det finns även i några grupper till.

Vänligen
Björn

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av GuHe, Saturday, August 27, 2016, 17:23 (2793 dagar sedan) @ Bjorn A

Hade det varit lika smidigt att lägga ut bilder här som på FB så hade jag gjort det.
Men i bla grupperna Järnvägar förr och nu samt Ånglok, Seamtrain finns det bilder. Det finns även i några grupper till.

Vänligen
Björn

Sidan finns här
Varför har ni då inte gjort FB-sidan offentlig utan det kommer upp att man ska skaffa ett FB-konto? Väldigt negativt intryck :(

EDIT: Det ser ut som att NBVJ har gjort denna tabbe med , suck.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Arne, Saturday, August 27, 2016, 17:46 (2793 dagar sedan) @ GuHe

Hade det varit lika smidigt att lägga ut bilder här som på FB så hade jag gjort det.
Men i bla grupperna Järnvägar förr och nu samt Ånglok, Seamtrain finns det bilder. Det finns även i några grupper till.

Vänligen
Björn


Sidan finns här
Varför har ni då inte gjort FB-sidan offentlig utan det kommer upp att man ska skaffa ett FB-konto? Väldigt negativt intryck :(

Jag sekunderar den åsikten! Om man vill nå ut till alla intresserade järnvägsvänner borde man som GuHe skriver naturligtvis ha en offentlig sida. Sedan kan de som vill interagera närmare med föreningen gå med i FaceBook.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Svante Andersson, Saturday, August 27, 2016, 18:43 (2793 dagar sedan) @ Arne

Hade det varit lika smidigt att lägga ut bilder här som på FB så hade jag gjort det.
Men i bla grupperna Järnvägar förr och nu samt Ånglok, Seamtrain finns det bilder. Det finns även i några grupper till.

Vänligen
Björn


Sidan finns här
Varför har ni då inte gjort FB-sidan offentlig utan det kommer upp att man ska skaffa ett FB-konto? Väldigt negativt intryck :(


Jag sekunderar den åsikten! Om man vill nå ut till alla intresserade järnvägsvänner borde man som GuHe skriver naturligtvis ha en offentlig sida. Sedan kan de som vill interagera närmare med föreningen gå med i FaceBook.

Och dessa åsikter intämmer jag fullständigt i...

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Bjorn A, Saturday, August 27, 2016, 18:54 (2793 dagar sedan) @ Svante Andersson

Vill man ha allmän info om föreningarna så är det bara att gå in på deras hemsidor, där behövs det inte någon inlogg för att läsa.

Och de grupper jag skrev om är offentliga grupper.

Soliga hälsningar
Björn

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Arne, Saturday, August 27, 2016, 19:16 (2793 dagar sedan) @ Bjorn A

Vill man ha allmän info om föreningarna så är det bara att gå in på deras hemsidor, där behövs det inte någon inlogg för att läsa.

Och de grupper jag skrev om är offentliga grupper.

Soliga hälsningar
Björn

Men var hittar man Facebookgrupperna '...Ånglok, Seamtrain'? Jag hittar 'Järnvägar förr och nu' som tydligen är en offentlig grupp men vad är de andra två för FB-grupper? Jag finnar dem inte med en Googlesökning. Inte ens om jag ändrar det sannolikt felstavade 'Seamtrain' (ska nog vara 'Steam train'') finner jag denna grupp.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av GuHe, Saturday, August 27, 2016, 19:32 (2793 dagar sedan) @ Arne

Vill man ha allmän info om föreningarna så är det bara att gå in på deras hemsidor, där behövs det inte någon inlogg för att läsa.

Och de grupper jag skrev om är offentliga grupper.

Soliga hälsningar
Björn


Men var hittar man Facebookgrupperna '...Ånglok, Seamtrain'? Jag hittar 'Järnvägar förr och nu' som tydligen är en offentlig grupp men vad är de andra två för FB-grupper? Jag finnar dem inte med en Googlesökning. Inte ens om jag ändrar det sannolikt felstavade 'Seamtrain' (ska nog vara 'Steam train'') finner jag denna grupp.

Arne sök på Ånglok, steamtrain så hittar du denna grupp. FSVJ har strulat till det i onödan, varför presentera bilderna i olika okända grupper ?
Så Björn A, i vilka grupper presenteras bilder från resan ? !!

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Bjorn A, Saturday, August 27, 2016, 22:22 (2792 dagar sedan) @ GuHe

Det är inte FSVJ som lagt ut bilderna utan folk som fotat under den dagen.
Och dom grupperna är inte okända på FB med tanke på hur mycket som läggs ut där.

Jag har tidigare skrivit några av grupperna det finns bilder från den resan i.

Vänligen
Björn

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Nils-Eric Sääf, Saturday, August 27, 2016, 20:12 (2792 dagar sedan) @ Svante Andersson

Då får jag hoppas att folk i möjligaste mån håller sej borta både från Nora ock Facebook Tack.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av 53 Wadsten, Sunday, August 28, 2016, 06:36 (2792 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Håller med dig, FB är något som katten släpat in, det tillhör dem som vill framhäva sig själva.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av jhje, Sunday, August 28, 2016, 09:29 (2792 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Nu är det dags att tänka till, så illa är det inte.
Jag har nu ett exempel på hur det kan fungera.. Min hustru har 8 kusiner varav 3 i bor i USA. Två av dessa kunde komma men inte den 3:3 pga sjukdom.
Med FB:s hjälp kan vi ha henne uppdaterad när sakerna sker och hon känner sig deltagande.
Hade Du hatt en kompis på tåget mellan Norrköping och Oxelösund kunde han ha sänt Dig hur många bilder som helst och du kunde känt "att Du var med på tåget"
Jag är inte FB frälst men jag ser användningsområdet

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Lennart Petersen, Sunday, August 28, 2016, 16:53 (2792 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Håller med dig, FB är något som katten släpat in, det tillhör dem som vill framhäva sig själva.

Du får naturligtvis avstå från FB om du så vill.
Men snälla nedvärdera inte på det här sättet de många som uppskattar medietr, det är ju i princip inget märkvärdigare än ett sätt att kommunicera, ungefär som att telefonera,skriva brev, skicka SMS .
Och jag har i vart fall haft stor glädje när gamla kompisar dykt upp på FB och man kan sådär lite anspråkslöst säga "hej hur är det ?"
Man använder det också precis hur mycket eller litet som man själv vill.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping - offentlig sida bäst

av Peter Flink, Monday, August 29, 2016, 23:15 (2790 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Håller med dig, FB är något som katten släpat in, det tillhör dem som vill framhäva sig själva.

Och ändå finns du med egen Facebookprofil med bild och allt.....?

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av nisse, Sunday, August 28, 2016, 10:37 (2792 dagar sedan) @ GuHe

Varför har ni då inte gjort FB-sidan offentlig utan det kommer upp att man ska skaffa ett FB-konto? Väldigt negativt intryck :(

Om det är den popupsen som kommer upp efter några sekunder går den att få bort genom att klicka "Inte nu". Ja, en liten blir kvar i nederkant, men sedan kan man läsa och se på foton.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av ztenlund, Sunday, August 28, 2016, 10:59 (2792 dagar sedan) @ nisse

Varför har ni då inte gjort FB-sidan offentlig utan det kommer upp att man ska skaffa ett FB-konto? Väldigt negativt intryck :(


Om det är den popupsen som kommer upp efter några sekunder går den att få bort genom att klicka "Inte nu". Ja, en liten blir kvar i nederkant, men sedan kan man läsa och se på foton.

Och den i botten går inte att stänga av, utan det är ett irritationsmoment som FB lagt in för att få folk att skaffa ett konto. Det gäller också att inte råka klicka på fel ställe, för då får man upp en ruta om att man måste logga in och blir typiskt sett tvungen att ladda om sidan för att få bort den (om man inte loggar in). Detta oavsett vad den som rattar sidan valt för alternativ.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av nisse, Sunday, August 28, 2016, 11:28 (2792 dagar sedan) @ ztenlund

Varför har ni då inte gjort FB-sidan offentlig utan det kommer upp att man ska skaffa ett FB-konto? Väldigt negativt intryck :(


Om det är den popupsen som kommer upp efter några sekunder går den att få bort genom att klicka "Inte nu". Ja, en liten blir kvar i nederkant, men sedan kan man läsa och se på foton.


Och den i botten går inte att stänga av, utan det är ett irritationsmoment som FB lagt in för att få folk att skaffa ett konto. Det gäller också att inte råka klicka på fel ställe, för då får man upp en ruta om att man måste logga in och blir typiskt sett tvungen att ladda om sidan för att få bort den (om man inte loggar in). Detta oavsett vad den som rattar sidan valt för alternativ.

Fast Ånglok, steamtrain har inte det. Konstigt.. Försöker länka Norrköpingsbilder här. Rad fem är från Norrköping.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av ztenlund, Sunday, August 28, 2016, 13:27 (2792 dagar sedan) @ nisse

Varför har ni då inte gjort FB-sidan offentlig utan det kommer upp att man ska skaffa ett FB-konto? Väldigt negativt intryck :(


Om det är den popupsen som kommer upp efter några sekunder går den att få bort genom att klicka "Inte nu". Ja, en liten blir kvar i nederkant, men sedan kan man läsa och se på foton.


Och den i botten går inte att stänga av, utan det är ett irritationsmoment som FB lagt in för att få folk att skaffa ett konto. Det gäller också att inte råka klicka på fel ställe, för då får man upp en ruta om att man måste logga in och blir typiskt sett tvungen att ladda om sidan för att få bort den (om man inte loggar in). Detta oavsett vad den som rattar sidan valt för alternativ.


Fast Ånglok, steamtrain har inte det. Konstigt.. Försöker länka Norrköpingsbilder här. Rad fem är från Norrköping.

Det är en grupp, vilket är en annan typ av sida än den som FSVJ har. Sedan kan man förstås undra varför FB inte lagt in sin irriterande ruta där också, men det kan ju vara en tidsfråga. Förr låg den inte på sidor av den senare typen heller.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Nils-Eric Sääf, Sunday, August 28, 2016, 13:49 (2792 dagar sedan) @ ztenlund

Det bästa är att låtsas att Facebook överhuvudtaget inte existerar. Så gör jag.

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Svante Andersson, Sunday, August 28, 2016, 18:34 (2792 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Det bästa är att låtsas att Facebook överhuvudtaget inte existerar. Så gör jag.

Tycker jag inte att det låter som. Skulle tro att du är den som oftast nämner FB på det här forumet.

Så försök att leva som du lär!

SA

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Nils-Eric Sääf, Sunday, August 28, 2016, 19:18 (2792 dagar sedan) @ Svante Andersson

Vad sa du det hette?

Bilder från resan Oxelösund Norrköping

av Lennart Petersen, Saturday, August 27, 2016, 19:10 (2793 dagar sedan) @ Bjorn A

Hade det varit lika smidigt att lägga ut bilder här som på FB så hade jag gjort det.

Det är ju ingen dålig idé i sig men jag antar att forumet har rationella skäl (ekonomiska ) för att inte ha den funktionen.

Men i bla grupperna Järnvägar förr och nu samt Ånglok, Seamtrain finns det bilder. Det finns även i några grupper till.

Vänligen
Björn

Ett problem med FB är att det har poppat upp ett nästan otal antal grupper som är svåröverskådliga. Ska man överblicka allt går det åt för mycket tid. Själv är jag med i ett par som är specialinriktade.