SWB S 620 (Fordon: vagnar)

av m.sundström, Friday, September 23, 2016, 11:46 (2765 dagar sedan)

I SJK:s SWB-bok finns såväl ritning som foto av rubr. vagn. (Vet någon förresten var fotot är taget? Den ruffiga bakgrunden har alltsedan boken utkom fascinerat mig!)

Både ritning och foto visar en vagn utan stolphållare. Någon gång i mitten sjuttiotalet fotograferade jag vagnen i Ludvika och min minnesbild påstår att den då hade försetts med stolphållare. (Det ovannämnda fotot är givetvis spårlöst försvunnet.)

Vet någon besked?

Olle S

SWB S 620

av Kjell Friberg, Friday, September 23, 2016, 13:50 (2765 dagar sedan) @ m.sundström

När jag fotograferade vagnen 1981 saknade den stolphållare, det gick för övrigt inte heller att se spår efter sådana om de ens funnits.

SWB S 620

av m.sundström, Monday, September 26, 2016, 17:36 (2762 dagar sedan) @ Kjell Friberg

Nähä, så var det med det.

Man får väl i stället fnissa åt den dumma gamla historien om gubben som stoppades av polisen för att hans cykel saknade baklykta. Aj fan, sa' gubben, då har väl nå'n stulit lyktan. Nix, sa' polisen, det finns inte ens skruvhål. Tja, sa' gubben då har dom väl stulit det också!

Men tack ändå, Kjell!
OS

SWB S 620

av Sune Nylén, Tuesday, September 27, 2016, 07:40 (2761 dagar sedan) @ m.sundström

Nähä, så var det med det.

Man får väl i stället fnissa åt den dumma gamla historien om gubben som stoppades av polisen för att hans cykel saknade baklykta. Aj fan, sa' gubben, då har väl nå'n stulit lyktan. Nix, sa' polisen, det finns inte ens skruvhål. Tja, sa' gubben då har dom väl stulit det också!

Men tack ändå, Kjell!
OS

Den gick SPÅRLÖST förbi
;-) Sune

SWB S 620

av Kent A, Tuesday, September 27, 2016, 20:03 (2761 dagar sedan) @ m.sundström

Tja, sa' gubben då har dom väl stulit det också!

Han kanske var släkt med lastbilschauffören som blev stoppad och polisen frågade
Vet du varför jag har stoppat dig?
Nää!
Du har inga baklysen på bilen.
Vad då inga baklysen??

Kom med och titta själv så får du se.

Föraren klattrar ned ur bilen och polisen går före och pekar bak på lastbilen,
se själv, inga baklysen.
Chauffören tittar på bilen, tittar bakåt längs vägen och på bilen igen medan har river sig i skallen...

Nå, ser du nu då, inga baklysen...

Det var ett j-a tjat om baklysen, själv undrar jag var i h-e släpet har tagit vägen!!!

SWB S 620

av PeO, Wednesday, September 28, 2016, 12:27 (2760 dagar sedan) @ Kent A

Han som körde om mig och prejade mig i diket i snöstormen, kanske hade glömt att han hade släp.