Swecox (Leverantörstips - t ex vem kan gjuta?)

av 53 Wadsten, Sunday, October 30, 2016, 14:23 (2755 dagar sedan)

Vem ägde/äger Swecox, var/är det Knut Borg, som lät köra ner isbrytaren S/S Bore från Västerås till Malmö 1999, fin film att titta på. Knut lär också vara ägare till S/S Saltsjön.

Swecox

av Niels Munch, Sunday, October 30, 2016, 14:46 (2755 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Vem ägde/äger Swecox, var/är det Knut Borg, som lät köra ner isbrytaren S/S Bore från Västerås till Malmö 1999, fin film att titta på. Knut lär också vara ägare till S/S Saltsjön.

Swecox AB bildades 1979 och är ett helägt dotterbolag till Scandinavian Intermarket AB. Borg är VD i båda bolagen.

http://www.swecox.se/

V.h.
Niels

Swecox

av 53 Wadsten, Sunday, October 30, 2016, 15:10 (2755 dagar sedan) @ Niels Munch

Borg har gjort/gör en behjärtansvärd insats för våra kära ångbåtar.
Inhandlar muséiföreningarna kolet från Swecox.

Swecox

av Jöran Johansson, Sunday, October 30, 2016, 19:46 (2755 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Berätta gärna om kopplingen till järnvägshistoria. Ångbåtar är ju trevliga saker, men jag fattar faktiskt inte hur Bore hamnade här. Ibland måste jag få hjälp.

Swecox

av Pelle i Västerås, Sunday, October 30, 2016, 20:08 (2755 dagar sedan) @ Jöran Johansson

Kan det vara stenkolet ?
Jag vet att mycket av stenkolet kommer från Polen. Förpackat i storsäckar på en trailer. Enkelt och billigt.
Det är billigare än svensk importerad stenkol i lösvikt.

Swecox

av -ch-, Monday, October 31, 2016, 05:49 (2755 dagar sedan) @ Pelle i Västerås

Kan det vara stenkolet ?
Jag vet att mycket av stenkolet kommer från Polen. Förpackat i storsäckar på en trailer. Enkelt och billigt.
Det är billigare än svensk importerad stenkol i lösvikt.

Urspårat men värt en notis;
Det stenkol som fanns lagrat längs Inlandsbanan såldes till Polen på 90-talet och de kullerstenlagda ytorna runt fraktgodsmagasinen såldes på rot till Portugal...