Efterlysning av boken Järnvägsdata med trafikplatsnamn (Arkiv/forskning/litteratur)

av Anders Svensson, Thursday, November 03, 2016, 10:14 (2731 dagar sedan)

Transportstyrelsen har ett trafikplatsnamnregister som en del sin myndighetsutövning att fastställa namn på trafikplatser. I detta finns också många historiska uppgifter - nedlagda trafikplatser längs befintliga järnvägar och trafikplatser längs nedlagda järnvägar där återuppbyggnad diskuteras, t ex Gånghester-Ulricehamn-Jönköping inför en framtida Götalandsbana. De historiska uppgifterna används både som tips på namn på (närliggande) nya trafikplatser och för att undvika kollision med historiska namn. I detta arbete skulle man ha mycket nytta av SJKs skrift "Järnvägsdata med trafikplatsnamn" (SJK 83), sedan några år slut på förlag. Har någon tips på hur de skulle kunna få tag i ett exemplar så förmedlar jag tipset till handläggaren! //Anders, JHRF

Efterlysning av boken Järnvägsdata med trafikplatsnamn

av Ulf Diehl, Thursday, November 03, 2016, 12:09 (2731 dagar sedan) @ Anders Svensson

Finns att köpa på Järnvägsmuseum i Gävle
Ulf diehl

Efterlysning av boken Järnvägsdata med trafikplatsnamn

av Ulf Diehl, Thursday, November 03, 2016, 12:15 (2731 dagar sedan) @ Ulf Diehl

PS Vi försöker sedan något år förtvivlat få ihop en arbetsgrupp som kan göra en ny Järnvägsdata med uppdaterade uppgifter. Om du är intresserad hör gärna av dig till mig via SJK.se
Ulf Diehl

Efterlysning av boken Järnvägsdata med trafikplatsnamn

av Jeff, Friday, November 04, 2016, 18:34 (2730 dagar sedan) @ Anders Svensson

Har någon tips på hur de skulle kunna få tag i ett exemplar så förmedlar jag tipset till handläggaren! //Anders, JHRF

Finns flera till försäljning på bokborsen.se

Efterlysning av boken Järnvägsdata med trafikplatsnamn

av S-O Strand, Friday, November 04, 2016, 19:15 (2730 dagar sedan) @ Jeff

Har någon tips på hur de skulle kunna få tag i ett exemplar så förmedlar jag tipset till handläggaren! //Anders, JHRF

Finns flera till försäljning på bokborsen.se

Vad jag kan se dock ingen av den efterfrågade fjärde upplagan. Det är ju bara den som innehåller förteckningen med trafikplatsnamn.