Var köpa uniformsmössa? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Erik Andersson, Wednesday, December 07, 2016, 21:52 (2689 dagar sedan)

Är det någon här som vet var man kan köpa uniformsmössor?

Var köpa uniformsmössa?

av Christer Fredriksson, Wednesday, December 07, 2016, 21:57 (2689 dagar sedan) @ Erik Andersson

För vilken yrkeskategori?

Var köpa uniformsmössa?

av Erik Andersson, Wednesday, December 07, 2016, 22:13 (2689 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Jag tänkte mig en mössa (inte helikopterplatta) att använda som eldare

Var köpa uniformsmössa?

av 53 Wadsten, Thursday, December 08, 2016, 07:19 (2689 dagar sedan) @ Erik Andersson

Jag tänkte mig en mössa (inte helikopterplatta) att använda som eldare

Kolla med öslj, de brukar ha bra, tidsenliga uniformspersedlar.

Var köpa uniformsmössa?

av LasseE, Thursday, December 08, 2016, 08:27 (2689 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Kolla med öslj, de brukar ha bra, tidsenliga uniformspersedlar.

Hör med Gunnar Berg på deras beklädnadsförråd. Emailadress: bekladnadsforradet@gmail.com

Var köpa uniformsmössa?

av Jim Hansson, Thursday, December 08, 2016, 16:43 (2688 dagar sedan) @ LasseE

Kolla med öslj, de brukar ha bra, tidsenliga uniformspersedlar.


Hör med Gunnar Berg på deras beklädnadsförråd. Emailadress: bekladnadsforradet@gmail.com

Jag köpte min därifrån för ett år sedan (varpå den blev stulen i Böp :-(
Jim

Var köpa uniformsmössa?

av Tobias B, Thursday, December 08, 2016, 12:46 (2688 dagar sedan) @ Erik Andersson

Är det någon här som vet var man kan köpa uniformsmössor?

Bäckströms Hattar i Ystad nytillverkade uniformsmössor enligt gammal YJ-modell även i modern tid. Jag slog på stort och investerade i en när jag gick och fick förtroende som ångloksförare för snart femton år sedan och då var det inga problem med tillverkningen och vad jag minns så var det var inte enormt dyrt heller. Jag vet inte hur läget är idag men slå en signal och kolla, 0411-555335.

/ Tobias

Var köpa uniformsmössa?

av Jan-Anders Wihrén, Thursday, December 08, 2016, 14:03 (2688 dagar sedan) @ Tobias B

Är det någon här som vet var man kan köpa uniformsmössor?


Bäckströms Hattar i Ystad nytillverkade uniformsmössor enligt gammal YJ-modell även i modern tid. Jag slog på stort och investerade i en när jag gick och fick förtroende som ångloksförare för snart femton år sedan och då var det inga problem med tillverkningen och vad jag minns så var det var inte enormt dyrt heller. Jag vet inte hur läget är idag men slå en signal och kolla, 0411-555335.

/ Tobias

Det är flera år sedan Bäckströms i Ystad lade ner tillverkningen av uniformsmössor efter att den man som gjorde dem avled.