Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann (Forumet)

av 53 Wadsten, Tuesday, December 13, 2016, 08:45 (2691 dagar sedan)

Hej!
Skrev tidigt i morse om min och förarkollegan "Lille-Pärs" rälsbussresa till Göteborg (med byte i Herrljunga) där vi spisade en utsökt god middag på järnvägsrestarangen i G
Vart tog den vägen??

Finns i tråden om nobelmiddagen, hittar den inte

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av 53 Wadsten, Wednesday, December 14, 2016, 07:10 (2690 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Gissar att jag skrev för långsamt med pekfingervalsen som jag är ovan vid, tiden gick väl ut.

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av Kjell Friberg, Wednesday, December 14, 2016, 12:00 (2689 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Du är inte ensam. Min första version av Vectura och Cornelius gick samma öde till mötes.

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av Qrt, Wednesday, December 14, 2016, 12:22 (2689 dagar sedan) @ Kjell Friberg

Ett gammalt gott råd som håller än:

Skriv aldrig viktiga (eller långa) mejl och forumsbidrag direkt i svarsrutor på hemsidor, i forum eller mejlprogram. Rätt som det regnar kommer det en skur och spolar bort dina mödosamt ihopknåpade meningar.

Formulera dig i ett lokalt ordbehandlingsprogram först.
Jag använder det nästan simplaste, Wordpad för sådant.

Kopiera sedan ut det och klipp in det i därför avsedd ruta på hemsidan, i forumet eller i mejlprogrammet.

/Curt

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av Stefan Isaksson, Wednesday, December 14, 2016, 12:26 (2689 dagar sedan) @ Kjell Friberg

Håller med, den där time-outen är ytterst irriterande.

Jag har förlorat ett antal inlägg, för att jag tagit mig tid att kontrollera sakuppgifter innan jag lägger meddelandet. Bryr jag mig om att skriva om meddelandet? Svar nej.
Man kan bara spekulera i hur många meddelanden av den mest genomarbetade sorten som forumläsarna gått miste om för att det färdiga meddelandet bara försvunnit.

Och, innan någon påpekar det: jo, jag vet att det går att spara utkast eller trixa med förhandsgranskningen för att förhindra att meddelandet går förlorat. Men man ska komma ihåg att göra det också.

SI

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av 53 Wadsten, Wednesday, December 14, 2016, 13:38 (2689 dagar sedan) @ Stefan Isaksson

Avser inte anklaga forumet för detta.

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av Lennart Petersen, Wednesday, December 14, 2016, 19:22 (2689 dagar sedan) @ Stefan Isaksson

Håller med, den där time-outen är ytterst irriterande.

Jag har förlorat ett antal inlägg, för att jag tagit mig tid att kontrollera sakuppgifter innan jag lägger meddelandet. Bryr jag mig om att skriva om meddelandet? Svar nej.
Man kan bara spekulera i hur många meddelanden av den mest genomarbetade sorten som forumläsarna gått miste om för att det färdiga meddelandet bara försvunnit.

Och, innan någon påpekar det: jo, jag vet att det går att spara utkast eller trixa med förhandsgranskningen för att förhindra att meddelandet går förlorat. Men man ska komma ihåg att göra det också.

SI

Det finns någon gräns för länge man kan ha meddelanderutan öppen så det kan ju vara ett litet problem ibland.
Dels kan kam ju som sagt skriva i ett program Word,Wordpad och sedan klistra in. Eller om man skrivit en större mängd och känner att det drar ut på tiden när man vill kolla fakta så kan ju enkelt kopiera det man redan har skrivit. Då ligger det ju i datorns minne och det är bara att klistra in i ett nytt meddelande om något gått förlorat.

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av Harald, Wednesday, December 14, 2016, 20:05 (2689 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Till Firefox finns en extension som heter Form History Control. Den sparar det man skriver i redigeringsfältet, så att man kan plocka fram det igen. Det har räddat mig några gånger, inte bara här utan även i andra forum när jag har råckat klicka på fel knapp.

Min berättelse om järnvägsrestaurangen i Göteborgs goda kök försvann

av 53 Wadsten, Thursday, December 15, 2016, 05:33 (2689 dagar sedan) @ Harald

Har tyvärr inget skrivprogram installerat på datorn. Gör ett nytt försök att skriva historien liten kortare.

Undertecknad och kollegan "Lille/Skåne-Pär" i Hagalund tyckte om att åka rälsbuss(Y6), 1979-81 fanns möjligheten till Y6-åkning från Hallsberg till Herrljunga via Mariestad och Lidköping, morgonförbindelse med IC från Cst fanns, väl i Hr bytte två hungriga gossar till första bästa tåg mot Göteborg C för en rask promenad till Järnvägsrestaurangen där en god tre-rätters middag väntade, Gott kök hade de med råge.

Mätta och belåtna slog vi oss ned i en B1 mot Stockholm.
Dagen där på skulle vi bägge jobba, jag hade Rimbonatten med överliggning.

Hade redan Y-utbildning(1977), tjatade på Per att söka då han kom till Malmö,
han fick det efter mycket gnäll från lokförarkollegorna, samma som underteckad råkade ut för, "En Lokförare kör aldrig Rälsbuss"

Det var denna trevliga dag med Y6 och God mat, den traditionen höll vi många gånger, som spred sig till andra kollegor. Y6 och B1 Yes:-) :-)