Photobucket fungerar inte bra (Arkiv/forskning/litteratur)

av Jan-Anders Wihrén, Monday, December 19, 2016, 21:27 (2678 dagar sedan)

Jag har nyss (efter mycket besvär) och en halvtimmes jobb lyckats lägga in ett antal bilder här på forumet genom att använda Photobucket. Det har varit väldigt segt och långsamt. Fel bild har lagts in efter att jag tryckt på rätt bild i mitt bibliotek osv. Finns det möjligen ett bättre alternativ att jobba med för att lägga in bilder här på forumet?

Photobucket fungerar inte bra

av Överkörmästaren, Monday, December 19, 2016, 23:14 (2678 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Jag har nyss (efter mycket besvär) och en halvtimmes jobb lyckats lägga in ett antal bilder här på forumet genom att använda Photobucket. Det har varit väldigt segt och långsamt. Fel bild har lagts in efter att jag tryckt på rätt bild i mitt bibliotek osv. Finns det möjligen ett bättre alternativ att jobba med för att lägga in bilder här på forumet?

Bästa tipset jag kan ge är att öppna sidan och klicka på EN (1) bild eller något, därefter gå och sätta på kaffe e d. Stäng sedan reklam-grejen som kommer upp (man får klicka på "Continue to site" eller något sådant) och vänta ytterligare en stund.

När du har gjort detta och datorn har "lugnat ner sig", kan man oftast jobba utan större fördröjningar men man får ha lite tålamod, sidan laggar något förskräckligt. Om "fel bild läggs in" så är det nog egentligen för att du har för bråttom, jag har aldrig varit med om detta men jag tror att jag förstår hur det händer. Lägg muspekaren över bilden, vänta tills menyn kommer fram, klicka på "Share" och vänta lite förbi att popup-fönstret kommer fram, sedan klickar du på "Direct link" eller vad det nu heter och när det står "Copied" DÅ kan du använda länken till vad du nu skulle ha den till.

Ganska tradigt ja, men gratis!

Som användare som mest tittar på andras bilder, tycker jag trots allt att Photobucket är en av de bästa bildsajterna, den ställer inte till så mycket problem för åskådarna som vissa andra bildsajter gör så att säga.

Photobucket fungerar utmärkt

av BD, Tuesday, December 20, 2016, 10:14 (2678 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Har använt Photobucket i ca 15 år utan några större problem. Alla "bildhotell" drabbas någon gång av seghet och avbrott.

Photobucket fungerar utmärkt

av LYR, Tuesday, December 20, 2016, 12:22 (2677 dagar sedan) @ BD

Jag har också använt mig av Photobucket i många år - och alla där uppladdade bilder finns kvar att se på de olika forum där de utlagda.
/LYR